به بهانه دفن 1700 تن سیب زمینی ؛ به کدامین گناه بیت المال زیر خاک شد؟

یک فعال فرهنگی اجتماعی گرگانی گفت : آیا الگوی خوبی است بخاطر تنظیم بازار هم پولی که دولت برای خرید سیب زمینی به کشاورز داده و خود سیب زمینی را زیر خاک کنند؟

به گزارش  زرین نامه به نقل از گلستان ما ؛ علی اصغر مقصودلو فعال فرهنگی ، اجتماعی و روزنامه نگار گلستانی طی مطلبی نوشته است : "مدتی است که اخبار دفن کردن 1700 تن سیب زمینی این نعمت الهی که جزو بیت المال می باشد به گوش می رسد که خیلی تکان دهنده بوده و ناراحتی قشر زحمتکش کشاورزان را در سراسر کشور به دنبال داشت .

مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی اذعان کردند به دلیل تنظیم بازار به دفن کردن سیب زمینی با این حجم ، اقدام کردیم که اینجا چند سوال مطرح می شود.

آیا مسئولین سازمان جهاد کشاورزی با استفاده از راهکارهای علمی و عملی نمی توانستند از حیف و میل شدن بیت المال جلوگیری کنند؟

آیا الگوی خوبی است بخاطر تنظیم بازار هم پولی که دولت برای خرید سیب زمینی به کشاورز داده و خود سیب زمینی را زیر خاک کنند؟

آیا این خوی کشورهای استکباری نظیر آمریکا نیست که بخاطر تنظیم بازارهایشان و منافع اقتصادی ، محصولاتشان را در دریا می ریزند؟

چرا از قبل مدیریت کاشت ، داشت ، برداشت نشده که چنین اتفاقی رخ دهد ، مسئولین چطور به خود اجازه دادند دسترنج کشاورز که خود کشاورز با سختی این محصول را بدست آورده زیر خاک کنند .

اگر مسئولین زودتر به فکر توزیع این محصول می افتادند نه خراب می شد و نه از نظر پزشکی برای مصرف کننده مشکلی پیش می آمد.

چطور مسئولین کشاورزی بخش نامه واردات برنج به کشور را آزاد اعلام کردند و در این قضیه هندیها به تکاپو افتاده و قیمت برنج به ایران را 45 درصد افزایش دادند و حتی برنج هایی که قبلا خریداری شده بود را نیز تحویل نمی دهند و می گویند به قیمت جدید کار می کنیم.

پسندیده بود مسئولین می توانستند با یک بخشنامه یا دستور العمل به مسئولین کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان فارس با مدیریت بهتری ، حتی می توانستند مقداری از آن را در سردخانه نگهداری و یا برای مراسم اربعین امام حسین (ع) و دیگر مراسمات صرف کنند که خیلی با ارزش بود.

پس باید دانست که مسئولین در این قضیه کوتاهی کرده و دچار قصور شدند . همین سیب زمینی قبل از اینکه فاسد شود برای اقشار کم درآمد جامعه بوِیژه آنهایی که در کمیته امداد و بهزستی عضو هستنددر نظر گرفته می شد ، خیلی بهتر بود.

به هر حال از مسئولین دولتی انتظار داریم بیشتر دقت کنند و حواسشان به همه چیز باشد تا خدای ناکرده حقی از مردم و بیت المال ضایع نشود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه