وضعیت بودجه سال 95 گلستان کاهشی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان گفت: وضعیت بودجه سال 1395 کاهشی است، در اعتبارات هزینه‎ای فقط در سرفصل حقوق و مزایا و هزینه‎های ضروری اجتناب‎ناپذیر کارکنان رشد 8.5 درصدی داریم.

به گزارش زرین نامه؛ حسین پیشقدم صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: وضعیت در اعتبارات سایر هزینه‎ای با رشد صفر درصد مواجه است، اظهار کرد: به دستگاه‌های اجرایی استان ظرفیت‌های بودجه سال 1394 در دو مرحله مکاتباتی ابلاغ شد تا در خصوص جذب آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تدوین برنامه ششم در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: قرار بود از 10 آذر ماه جاری استان‎ها درگیر برنامه ششم شوند که هنوز سیاست‎ها و شاخص‎های بخش‎های مختلف به استان گلستان ابلاغ نشده است.

*امیدواریم دستاوردهای خوب اعتباری در سال آینده برای گلستان داشته باشیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان افزود: استان گلستان در خصوص تدوین لایحه بودجه سال 1395 پیشنهاد‌هایی را در خصوص اعتبارات عمرانی و جذب اعتبارات هزینه‎ای همچنین نحوه توزیع عملکرد مناسب بین استانی به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور ارائه کرده که امیدواریم از این لحاظ سال آینده دستاوردهای خوبی برای گلستان داشته باشیم.

پیش‎قدم گفت: دولت در زمینه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‎ای روند رشد کاهشی را دنبال می‎کند و حدود 19- درصد اعتبارات عمرانی کشور قرار است کاهش پیدا کند که وضعیت استان گلستان هنوز در این زمینه مشخص نیست.

وی بیان داشت: بحث اعتبارات عمرانی هنوز در سازمان مدیریت برنامه‎ریزی کشور آغاز نشده است امیدواریم پس از تصویب کلیات لایحه بودجه طی چند روز آینده، توزیع اعتبارات استانی را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان گفت: جلساتی با دستگاه‎های اجرایی به منظور جذب اعتبارات از وزارتخانه متبوع گذاشته شد آنها نیز نقطه نظرات و محورهای کلیدی خود را در راستای منابع جدید و مواردی که منجر به توسعه استان می‎شود ارائه دادند.

پیش‎قدم در خصوص ارسال نامه‎ای در 14 بند به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور گفت: مسائل موردنظر دستگاه‎های اجرایی استان در این نامه مطرح شد.

*حساسیت و جدیت استاندار گلستان در خصوص اعتبارات 1395 ستودنی است

وی بر لزوم حساس شدن دستگاه‎های اجرایی نسبت به شاخص‎های استان تأکید کرد و گفت: شاخص‎های استان طی جلساتی با دستگاه‎های اجرایی رصد و تدوین شد و قرار بود که در بودجه سال 1394 دستگاه‎ها را نسبت به آن آگاه کنیم تا نسبت به شاخص‎ها حساس شوند و در جذب اعتبارات اقدام کنند که همین را مبنای کار قرار دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان در خصوص عملکرد نمایندگان و استاندار گلستان نسبت به بودجه سال 1395 گفت: استاندار گلستان همه موارد را با جدیت پیگیری می‎کند و موضوع بودجه سال 1395 استان برای وی خیلی مهم است که جای قدردانی دارد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه