تمدن اسلامی با خفت شکل نمی گیرد/ استقلال شرط لازم اثرگذاری علم است+تصاویر

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امروز برای تجدید بنای تمدن اسلامی، هیچ راهی به جز بازگشت به علم و دانش آن هم در پناه استقلال نخواهیم داشت.

به گزارش زرین نامه؛ مراسم هفته پژوهش با حضور آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، آیت الله شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه و تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آباد کتول، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در سالن علامه جعفری این واحد دانشگاهی برگزار شد.

آیت الله محمد کاظم نور مفیدی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در این مراسم با شرح چگونگی بوجود آمدن تمدن اسلام در تاریخ، بیان کرد: هر زمان که به علم و دانش امتیاز داده شد، می بینم کارهای بسیار بزرگی هم به وقوع پیوست و از زمانی که اسلام علم، دانش و آگاهی را از ارزش های الهی مطرح کرد، موج هایی در تاریخ اسلام و در جهان تحت نفوذ مسلمین به وجود آورد و برکات بسیاری دیده شد و اگر امروز ما بخواهیم تمدن اسلامی را تجدید بنا کنیم، به نظر می رسد هیچ راهی به جز بازگشت به علم و دانش نخواهیم داشت.

وی با اشاره به رابطه میان دانشگاه و بازار، صنعت، تولید و چگونگی پیوند بیشتر این ها با یکدیگر عنوان کرد: درصورت پیوند میان صنعت، تولید، بازار و سایر بخش ها، دانشگاه می تواند درآمدزایی کند و دیگر نیازی به بودجه های دولتی داشته باشد.

آیت الله نور مفیدی در ادامه با بیان این سخن امام خمینی (ره) که فرموند «صلاح و فساد مملکت دستِ دانشگاه و دانشجویان است»، عنوان کرد: این سخن امام راحل، نشان دهنده اهمیتی است که دانشگاه و دانشجویان از نظر ایشان و مقام معظم رهبری دارد.

وی در ادامه افزود: دومین مسئله ی بسیار مهم در تجدید بنای تمدن اسلامی، استقلال است و اگر آن زمان که پیامبران و ائمه اطهار ( ع) بر علم و دانش تاکید کردند، استقلال در کنار آن نبود، علم هم به تنهایی نمی توانست اثرگذار باشد. در این جنگ نرم که امروز دشمنان اسلام راه انداخته اند، حفظ استقلال بسیار مشکل است.

نماینده مجلس خبرگان در استان گلستان به نکته های از قرآن در خصوص سیاست های استعمارگران جهان اشاره کرد و گفت: دنیای امروز برای اینکه فرهنگ خود را بر جهان حاکم کند، می خواهد امت ها، ملت ها و اقوام را از درون تهی کند.

وی تاکید کرد: این مسئله بسیار مهمی است که ما بتوانیم استقلال و تاریخ کهن خود را که با اسلام شکل گرفته را حفظ و بر آن تکیه کنیم.

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: نقش شما دانشگاهیان در تجدید تمدن اسلام این است که مدرک گرایی را کنار گذاشته و هدف اصلی خود را علم، آموزش و تحقیق قرار دهید و رابطه خود را با صنعت، تولید، بازرگانی و ... محکم تر کنید تا مستقل شوید.

وی قرآن را افتخار مسلمان دانست و افزود: ما یک کتاب به نام قرآن داریم که حتی یک کلمه از آن هم تحریف نشده و این نشانه ریشه و استحکام اسلام است. این بزرگترین حربه ای است که در دنیا می توانیم داشته باشیم و به آن تکیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: انتظار ما از دانشجویان گسترش علم است و علم برای پیشرفت، آزادی می خواهد. البته نه آزادی ساختار شکن. همه از دانشگاه ها و دانشجویان انتظار دارند که در تجدید تمدن اسلامی که مورد نظر مقام معظم رهبری است با رعایت 2 اصل علم و استقلال کوشش کنند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ در پایان با اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی ازدانشجویان فعال فرهنگی و علمی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه