اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت چهارم

544150497الگوی اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که در این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» به آن می پردازیم.

به گزارش زرین نامه؛ الزامات الگوی اقتصاد مقاومتی بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

1- حمایت مسئولان اعم از مجلس، دولت و قوه قضائیه در بعد اجرایی و تشویقی

2- اهمیت دادن صاحبان سرمایه و نیروی کار به تولید ملی به این معنا که بهره وری را افزایش بدهند و حداکثر استفاده بهینه را از امکانات موجود داشته باشند.

3- ترجیح فعالیت های تولیدی بر فعالیت های دیگر از سوی صاحبان سرمایه، زیرا این یک حسنه و یک صدقه است و جزو بهترین کارهاست.

4- ترویج تولید ملی در همه ی سطوح توسط مردم، یعنی مصرف تولیدات داخلی، تا موجب بروز ابتکارات تولید کننده داخلی شده و افزایش اشتغال و ثروت ملی نیز در پی آن به وجود آید.

5- کاهش وابستگی به درآمد نفتی که میراث شوم 100 ساله ی ماست.

6- مدیریت مصرف یعنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر چه از جانب دولت و چه توسط آحاد مردم.

7- استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات یعنی در کمترین زمان طرح های تولیدی را به نتیجه و بهره برداری برسانیم و حرکت براساس برنامه ریزی تا از تصمیم های فوری و تغییر مقررات جلوگیری شود. تا با اقتصاد مقاومتی بتوان معنا و مفهوم واقعی کارآفرینی را پر رونق و روزافزون در این کشور (که حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیم است)، به وجود آورد.

8- تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد.

ان شاالله با بررسی نظرات مقام معظم رهبری از این پس، روش های کار برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سطوح ملی، استانی، منطقه ای، دولتی و مردم را تبیین خواهیم کرد.

ادامه دارد....

لینک مرتبط:

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت سوم