افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی _ هنری در علی آباد کتول+ تصاویر

نخستین المپياد فرهنگي و هنري برون مدرسه‌اي علی آباد کتول در کانون شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ افتتاحيه اولين المپياد فرهنگي و هنري برون مدرسه‌اي با رويكرد اتحاد اقوام شهرستان علي‌آبادكتول در 2 بخش پسران و دختران در تالار بوستان کانون شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان با پوشیدن لباس های بومی اقوام منطقه، به اجرای سرودهای محلی و نمایش پرداختند.

محمد علی علمشاهي مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم با قدردانی از برگزاركنندگان اين جشنواره و شركت گسترده دانش‌آموزان به نقش چند هزار ساله فرهنگ و هنر در سرزمین ایران اشاره کرد و گفت: لباس های بومی این ناحیه از کشور نمادی از تلفیق فرهنگ و هنر است و ریشه در اصالت تاریخ این منطقه دارد.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای اتحاد اقوام دانست و از دانش آموزان خواست تا همه توان خود را در اجرای هر چه با شکوه مسابقات فرهنگی و هنری به کار گیرند.

جعفری مدیر کانون بهشتی نیز در ادامه با دعوت از دانش آموزان به حضور در کانون و شرکت در کلاس های مختلف، کانون را به خانه سوم دانش آموزان تشبیه کرد و افزود: تلاش جهت رشد مهارت های فردی دانش آموزان در کنار پر کردن اوقات فراغت به شیوه مطلوب از اهداف کانون است.

وی برگزاری این جشنواره ها را فصل آشتی دانش آموزان با رویداد های فرهنگی و هنری نامید و گفت: در عصر دیجیتال که دشمن هویت ملی و مذهبی ما را نشانه گرفته، توجه به فرهنگ و هنر می تواند مانند سدی برابر تهاجم فرهنگی دشمن عمل کند.

مزيدي كارشناس فرهنگي و هنري اداره آموزش و پرورش نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار زرین نامه گفت: دانش آموزان در این جشنواره در بخش های ادبي و پژوهشي، هنرهاي دستي و تجسّمي، رسانه و فضاهاي مجازي، هنرهاي آوايي، نمايش و فيلم كوتاه با هم به رقابت می پردازند و نفرات برتر به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

وی در پایان تقويت روحيه تعاون و همكاري دانش‌آموزان، آشنا شدن با فرهنگ‌هاي بومي محلي شهرستان، ايجاد نشاط و شادابي بين دانش‌آموزان و آگاه شدن در برابر خطرات ناشي از آسيب‌هاي رسانه و فضاهاي مجازي غرب را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره فرهنگی و هنری برشمرد.

گزارش: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه