مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور انتخاب شدند

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: با بررسی‌های انجام‌شده ۹ مسجد شاخص اهل سنت در ۳ استان شمالی کشور تعیین شدند.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب مساجد برتر در قالب 20 محور و 100 امتیاز به مساجد اعلام شد.

وی افزود 62 مسجد از سراسر استان‌های شمالی اعلام آمادگی کردند که از این‌ بین 11 مسجد انتخاب شد و پس از بازدید حضوری و مصاحبه 9 مسجد انتخاب شد.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: از این 9 مسجد 7 مسجد در گلستان، یک مسجد در گیلان و یک مسجد در مازندران انتخاب شدند.

دیلمی افزود: از مواردی که در انتخاب مساجد بررسی شد، ارتباط متولیان با مرکز بزرگ اسلامی، کانون فرهنگی و دارالقرآن، بسیج مسجد، نمایشگاه کتاب، حضور هیئت‌امنا در مساجد، آموزش قرآن و تفسیر بود.

به گفته وی، بر اساس آیات و روایات، کعبه، مساجد و دل مؤمن به‌عنوان خانه خداوند هستند و افرادی که به قیامت اعتقاد داشته باشند به فکر عمران و آبادانی مساجد هستند.

دیلمی اظهار کرد: وظیفه ما عمران ظاهری مساجد است تا با معماری اصیل اسلامی همخوانی داشته باشد و باید به دنبال عمران و آبادانی معنوی مسجد باشیم.

وی تأکید کرد: مساجدی موفق هستند که شاخص‌های اتحاد ارکان درون مسجد، امام جماعت، مؤذن، خادمین، هیئت‌امنای مسجد را داشته باشند، از ظرفیت‌های مردم استفاده بهینه شود و اجرای برنامه‌های متنوع ملی و مذهبی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه قره‌تپه بندر ترکمن نیز در این مراسم گفت: تعمیر ظاهری و باطنی مساجد وظیفه سنگینی است که بر دوش ائمه جماعت مساجد است.

حاج آخوند میرابی گفت: مساجد محل اجتماع و اتحاد مسلمانان است و ما هم به‌عنوان جانشینان رسول‌الله باید سعی کنیم در این برهه از زمان که توطئه دشمنان زیاد شده است اتحاد مسلمانان را تقویت کنیم.

وی افزود: مسجد یک مرکز تربیت صحیح است که هیچ غل و غشی در آن نیست و ما باید به‌عنوان یک‌راه درست به این موضوع بنگریم.

میرابی گفت: مساجد عالی‌ترین محل برای شناخت یکدیگر و محل حل مشکلات است و امروز وظیفه ائمه جماعت است که میم مشکلات را بردارد و آن را برای مردم به شکلات تبدیل کند.

وی تأکید کرد: می‌توانیم مسجد را بهانه قرار داده و راه تقواپیشه کنیم، مسجد محل امن و آرامش برای مؤمنان و نعمات بزرگی هستند.

قدر این نعمت را بدانیم و فرهنگ اجتماع و اتحاد در مسجد را تعریف کنیم تا مسلمانان را از اخوت و برادری بهره‌مند ساخته و از عدوت دورباشیم./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه