فعالیت کمیته‎های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از شکل‎گیری و فعالیت کمیته‎های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ محمدرضا وطنی در یادواره شهدای دانش‎آموز شهرستان گرگان که در هنرستان شهید نصیری برگزار شد، اظهار کرد: هر یک از شهرستان‎ها با توجه به ماموریت ذاتی در راستای تقویت کمیته‎های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‎آموزان آینده کشور را مدیریت می‎کنند، تصریح کرد: نسل جوان امروز رهروان و پاسداران خون شهدای انقلاب اسلامی هستند، معلمان باید در سنگر مهم تعلیم و تربیت نسبت به پرورش دانش‎آموزان متعهد و توانمند تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: شکرگذاری نعمت خدا درخصوص انقلاب اسلامی در حقیقت تداوم راه شهداست باید با حفظ و صیانت از آرمان‎های انقلاب اسلامی از راه و منش شهدا پاسداری کنیم تا خون آنها پایمال نشود.

وطنی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهاد در بین نسل جوان تاکید کرد و بیان داشت: برنامه‎های مختلفی در این راستا برای دانش‎آموزان و مربیان پیش‎بینی شده است.

وی گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب فضای جبهه و جنگ را ندیده است، لذا باید تلاش شود تا با برنامه‎های مختلف آنها را با مرام شهدا آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درخصوص اعزام کاروان‎های راهیان نور دانش‎آموزی به مناطق عملیاتی اظهار کرد: راهیان نور یک برنامه فرهنگی است که آموزش و پرورش با همکاری سپاه در این زمینه به خوبی ورود کردند.

وطنی با اشاره به اینکه اعزام دانش‎آموزان به اردوهای راهیان نور سال گذشته بیشتر از پیش‎بینی‎های صورت گرفته انجام شد، افزود: در مرحله دوم حدود 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‎شوند که تاکنون بیش از 7 هزار نفر از دانش‎آموزان به مناطق عملیاتی اعزام شدند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه