نمایندگان خبرگان در گلستان؛ از لزوم حرکت های انقلابی تا مردمی بودن

یکی از وظایف خبرگان از نظر رهبر معظم انقلاب پیگیری مشکلات و انتقال درخواست مردم به مسئولین است که با توجه به این بیانات ابعاد مختلفی از وظایف نمایندگان خبرگان که اغلب تا کنون اعرابی در عملکردها نداشته است را به ذهن متباتر می کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از قابوس نامه، خبرگان رهبری از همان ابتدا نه تنها یکی از استراتژیک ترین مجالس کشور به جهت انتخاب رهبری، بلکه به جهت حضور علما و روحانیون برجسته کشوری در این مجلس بوده است که میتوان آن را به مجمعی از افراد انقلابی و ارزشمند نظام مثال زد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضا این مجلس بر ضرورت حفظ رفتار و انقلابی عمل بدون در نظر گرفتن هیچ مصلحتی تاکید کردند.

شاید بازخوانی وظایف انقلابی در کلام رهبر انقلاب این روزها آدمی را به این فکر فرو ببرد و این مسئله را در ذهن ایجاد کند که ممکن است دشمن فکر نفوذ در ذهن برخی از خبرگان انقلاب اسلامی را داشته باشد و حرکت انقلابی را فراموش کرده باشند!

رهبر  معظم انقلاب سه وظیفه «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن» را مهم دانستند و کوتاهی در عمل به این سه وظیفه را چالشی در اساس نظام عنوان می کنند.

بارها شده است که کشور در نقاط حساس نیاز به موضع گیری افراد کلیدی نظام داشته ولی همان نقطه تبدیل به امتحان سختی برای خواص شده است.در تاریخ می توان به همراه نشدن برخی از خواص با امام حسین(ع) اشاره کرد و بعد از آن هم ندامت که درد را دوا نکرد.

قطعا آنچه برخی خواص آن روز نداشتند، عمل انقلابی بود و این مسئله ای است که در هر مقطع زمانی حتی امروز در برخی بزنگاهها احساس می شود.

انقلابی فکر کردن و عمل کردن هم دو شاخصه مجزاست. این دو را اینگونه می توان تفسیر کرد که فکر انقلابی و سخن انقلابی تنها کافی نیست و عمل انقلابی نیز یکی از لازمه های این حرکت است.

البته در تاریخ هم افرادی در ابتدا انقلابی بودندکه با تغییر رفتار و نفوذ در آنها عملکرد انقلابیشان به حاشیه رفته است.رهبر معظم انقلاب از دو نمونه یا شاخص انقلابی یاد می کند که حرکت انقلابی آنان و بدون مصلحت اندیشی در نقاط حساس و حیاتی کشور راهگشا بوده است.

مرحوم حضرات آیات واعظ طبسی و خزعلی به عنوان اعضای فقید خبرگان بودند که در معرفی آنان جایگاه انقلابی و مواضع صریح در فتنه ۸۸ را می توان یکی از نقاط عطف در زندگی آنها بر شمرد.این مسئله در سخنان گذشته رهبر معظم انقلاب به عنوان خط قرمز بیان شد و این بزرگواران در مواجهه با این قائله هیچ گونه ملاحظاتی را در بیان مواضع انقلابی خود دخیل نکردند.

مصداق های رفتار انقلابی از نظر رهبری:

۱٫موضع گیری مقابل فتنه ۸۸ بدون هیچ رودربایستی

۲٫ترجیح دادن منافع انقلاب به منافع شخصی و یا نزدیکان و منتسبین/ ایستادگی پای انقلاب مقابل نزدیکان امتحان دشواری است و حرکت انقلابی می خواهد

 رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنانشان بر ضرورت حرکت و عمل انقلابی مجلس خبرگان تاکید کردند واز امتحان دشوار آیت الله خزعلی در مقابله با رفتار منتسبان و نزدیکانشان به عنوان نمونه ای از یک حرکت انقلابی یاد می کنند. چرا که یکی از کارهای مهم  آن مرحوم  پرهیز ازهرگونه مصلحت و رودبایستی حتی مقابل نزدیکانشان، و ترجیح منافع انقلاب بر منافع شخصی بود.

رهبر معظم انقلاب در این صحبت می فرمایند: مجلس خبرگان در انتخاب رهبر بدون هیچ رودبایستی و مصلحتی، انقلابی ورود پیدا کند”شاید دلیل آن صحبت امام(ره) باشد که فرموده اند: حفظ انقلاب از اوجب واجبات است ” و  از خبرگان انتظار می رود محور رفتار انقلابی باشد.

از سویی این رفتار نوعی واکسینه  شدن در مقابل نفوذ تفکر دشمن درخبرگان است.این روزها هر چه انقلاب جلوتر می رود، ضرورت تقویت این رفتار در جهت جلوگیری از نفوذ بیشتر حس می شود و دشمن با طرح پروژه نفوذ میخواهد تا اعضای خبرگان همان تصمیمی را بگیرند که دشمن می خواهد.

خبرگان در استان گلستان

وظایف خبرگان با بیانات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش شرح و تفصیل شد و حال باید مردم گلستان نیز باید به تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب همگام با سایر استان های کشور  بیشتر شاهد حفظ رفتار، عمل و حرکت انقلابی از سوی نماینده خود در خبرگان رهبری باشند و البته می توان گفت این رفتار باید به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم مطرح شود.

و متقابلا نمایندگان خبرگان نیز با توجه به بیانات رهبر انقلاب مطالبه گری در سطوح دیگر و در جهت احقاق حقوق مردم در حوزه های مختلف را در اولویت های خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه