تجربه یک روز خوب در مسجد موسی بن جعفر (ع)+ تصاویر

معلمان و دانش آموزان دبستان «طلیعه» علی آباد کتول یک روز درسی خود را با گذراندن در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهرستان، این روز را به تجربه ای متفاوت از تحصیل در فضای بیرون از مدرسه تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ هدف از این برنامه، آشنایی دانش آموزان با فضای معنوی مسجد و انجام اعمال مختلف در آن بود و این که بدانند مسجد تنها جای برگزاری برخی مراسم نیست، بلکه می شود از دل این مکان مقدس اتفاقات خوبی برای رشد فرهنگ، اقتصاد، دانش، امنیت و آرامش بیرون آورند.
اشکال هندسی در نقش و نگار محراب مسجد که قبلاً در کلاس ریاضی با آن آشنا شده بودند، نظر دانش آموزان را هنگام ورود به خود جلب کرد.
 دانش آموزان در ادامه میز و صندلی هایی که در گوشه ی مسجد برای افراد مسن چیده شده بود را با نظمی خاص پشت هم ردیف کردند و کلاس درس خود را در آنجا تشکیل دادند.
زنگ تفریح با پذیرایی و خوش آمدگویی خادم مسجد شور و شوقشان را دو چندان کرد و آن ها در این زنگ احترام و محبت بزرگترها به کوچکترها را آموختند و این درس سرمشقی در دفتر زندگی آن ها شد که احترام به بزرگترها هرگز نباید فراموش شود.
در بخش دیگری از این روز تحصیلی در فضای مسجد، دانش آموزان، ساعاتی را مشغول طراحی کارت پستالی برای هدیه به امام جماعت مسجد شدند که هنگام ادای نماز ظهر به وی تقدیم کردند و بعد از آن نیز با یکدیگر به بازی های فکری پرداختند.
زنگ آخر زنگ نماز بود و تداعی گر حس و حال کودکانه ای که چادر گلدار و دستان گرم مادر و پدر  برای حضور در مسجد در سایر روزها رقم می خورد و در این روز کنار با معلم و دوستانشان به یک خاطره متفاوت تبدیل شد.

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

taliie1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه