باید روستاها را  پایگاه های اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم+ تصاویر

دهیار روستای محمد آباد کتول گفت: روستائیان در سال های اخیر روحیه خودباوری در امر تولید محصولات بومی خود را از دست داده اند.  باید با بازگرداندن این روحیه، روستاها را به پایگاه های اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم.

محمد علی دیلمی در حاشیه کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه بانوان که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در روستای محمد آباد کتول برگزار شد، بیان کرد: بسیاری از روستاییان مناطق ما باور کرده اند که دیگر نمی توانند محصولی تولید کنند و این در حالی است که روستاها مهد تولیدات کشاورزی و دامداری هستند.
وی با اشاره به لزوم توجه دستگاه های ذیربط در زمینه توسعه بخش روستایی، اظهار کرد: روستاهای شهرستان علی آباد کتول در 3 زمینه کشاورزی، دامداری و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار هستند که حمایت از این زمینه ها رشد اقتصاد روستایی را رقم می زند.
دیلمی با بیان اینکه کشت سویا و دانه های روغنی در روستاهای ما به دلیل عدم حمایت صحیح از بخش کشاورزی دیگر کشت نمی شود، گفت:  متاسفانه بسیاری از محصولات کشاورزی ما به دلیل عدم حمایت به همین وضع دچار شده و بسیاری از مزارع ما نیز تک محصولی کشت می شوند که این مساله سبک زندگی روستاییان ما را به سبک زندگی شهری تبدیل کرده است.
وی نسبت به تغییر فرهنگ روستاییان و آسیب های حاصل از این تغییر هشدار داد و افزود: باید با معرفی الگوهای کارآفرین، آموزش و حمایت از روستاییان، کارگاه های تولیدی و تبدیلی کوچک را درروستاها راه اندازی کنیم.
دیلمی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش روستاییان برای ساماندهی تولیداتشان، گفت:  باید به تولید کنندگان روستایی آموزش دهیم تا بتوانند محصولات خود را بر اساس ذائقه مشتریان تولید کنند.
وی با اشاره به نقش موثر زنان در خانواده، عنوان کرد:  زنان روستایی می توانند با راه اندازی مشاغل خانگی نقش موثری در کار آفرینی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: اگر چه در زمینه هایی مختلف پیشرفت داشته ایم، اما سیاست ها و برنامه های توسعه روستایی تا به حال اشتغالی در روستاها اجاد نکرد که مهاجرت نتیجه بعضی از همین سیاست ها بوده است.
دهیار روستای محمد آباد کتول در پایان متذکر شد: اکثر روستاییان گمان می کنند در روستاها تنها می توان کشاورزی و دامداری کرد، اما به طور مثال در همین روستاهای شهرستان علی آباد کتول می توانند با توسعه گردشگری روستایی، ترویج و توسعه فرهنگ بومی، راه اندازی کارگاه های کوچک تولید صنایع دستی و فراورده های دامی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشند.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی یک روزه زنان روستای محمد آباد کتول با رشته های مراکز آموزشی فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی شهرستان علی آباد کتول و همچنین روش های کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات آشنا شدند. در پایان نیز از زنان کارآفرین این روستا با اهداء لوح سپاس از طرف اعضای شورا و دهیاری روستا، تقدیر شد.

 

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1

zanani1
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه