بانک‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام‌های عملی انجام دهند

استاندار گلستان با بیان اینکه باید طرح‌های دولتی برای بهره‌برداری به مردم واگذار شود گفت:‌ بانک‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام‌های عملی انجام دهند.

 به گزارش زرین نامه به نقل از استانداری گلستان، حسن صادقلو در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نقش بخش خصوصی در عملیاتی شدن نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را انکار ناپذیر دانست و اظهار کرد: دولت تلاش دارد که نقش بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی را فعالتر کند.

وی با بیان اینکه باید مشارکت این بخش در سال جاری تبیین و برای اجرا مشخص شود، تصریح کرد: در تبیین نسبت مشارکت بخش خصوصی در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باید برنامه‌ریزی طولاتی مدت انجام شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت مصمم به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بوده و اقدامات در این بخش را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: جدیت دولت در عملیاتی شدن شعار سال 95 به حدی است که باید بنگاه‌های تعطیل احیا و نیمه‌تعطیل نیز توانایی تولید با ظرفیت کامل را پیدا کنند.

به گفته وی، باید طرح‌های دولتی برای بهره‌برداری به مردم واگذار شود و بانک‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام‌های عملی انجام دهند.

صادقلو افزود: برای عملیاتی شدن برنامه‌های دولت در قالب اقتصاد مقاومتی در سال جاری باید برش استانی آن در گلستان با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تبیین شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: اکنون 12 برنامه ملی برای 12 دستگاه در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشخص و ابلاغ شده است و در استان باید این برنامه‌ها توسط دستگاه‌های مرتبط بومی‌سازی و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی افزود: برنامه‌های ملی ابلاغ شده از جمله در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و تولیدات وزارت جهادکشاورزی، شناسایی قوانین و مقررات مالی مزاحم و حذف آن و مشخص کردن برنامه و انضباط برای مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و قطع وابستگی به نفت توسط معاونت حقوقی، طرح‌های بانک مرکزی در قالب سیاست‌های پولی و ارزی، کنترل، ساماندهی موسسه‌های غیرمجاز، اصلاح نظام پولی و یکسان‌سازی ارز، وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت در حوزه حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده و نیمه‌تعطیل است.

صادقلو در پایان گفت: مسئولیت عملیاتی شدن برنامه‌های مزبور در استان بر عهده استاندار است و امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته از عهده آن برآییم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه