کالبد بی جان برجام روی دست ایرانیان مانده است / غارت 2 میلیاردی به برکت خورشید عالم تاب!

دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه علوم تحقیقات تهران با بیان اینکه برجام مانند کالبدی بی جان روی دست ایرانیان مانده است، گفت: برجام برای ایران سودی نداشت، اما ظاهراً به برکت فضای سازنده ی آن امریکا به راحتی و به بهانه های واهی توانست 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشورمان را غارت کند.  

به گزارش زرین نامه؛ نزدیک به یک سال از توافق وین با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می گذرد و این در حالی است که ما هر روز شاهد جلوه تازه ای از زیرپا گذاشتن این توافقنامه توسط طرف های مقابل به ویژه آمریکایی هستیم.

علی مظفری دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه علوم تحقیقات تهران در گفتگو با خبرنگار زرین نامه در اینباره گفت: ما در گذشته تنها تحریم را تحمل می کردیم اما به برکت اثرات برجام حالا باید شاهد غارت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده خودمان در آمریکا به بهانه دخالت در انفجار سال 1983 پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت و کشته شدن 241 سرباز این کشور باشیم، حادثه ای که هیچگاه سندی مبنی بر دخالت ایران از سوی کشور مدعی ارائه نشد.

وی با گلایه از عدم واکنش مناسب از سوی دولتمردان و توجیه اینکه این نوع واکنش ها با روح برجام سازگار نیست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به آمریکایی ها اظهار بی اعتمادی کرده اند اما دولتمردان در بنا گذاشتن اساس برجام بر اعتماد و خوش بینی به طرف آمریکایی همچنان امید بسته و  همچنان به این اشتباه خود ادامه می دهند.

مظفری افزود: این غارت آشکار در شرایطی رخ داد که وزیر خارجه ایران در کشور آمریکا بوده و حتی با وجود این ادعای واهی و غارت عظیم از سوی این کشور، حاضر به قطع مذاکرات نشده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز دولتی ها به آمریکا خوش بین هستند، در طبل توخالی برجام می کوبند و به این برنامه جامع اقدام یکطرفه توسط ایران اعتقاد دارند.

مفاد برجام تنها از سوی ایران اجرایی شده است

 این دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل، اذعان داشت:  اقدامات این توافقنامه توسط ایران شامل برچیده شدن سانتریفیوژهای نطنز و فردو، بتن ریزی قلب راکتور آب سنگین اراک، خروج اورانیوم غنی شده از ایران و...  به  طور کامل انجام شده است اما از طرف مقابل جز تحقیر ملت بزرگ ایران، حرکت دیگری شاهد نبودیم و در واقع برنامه جامع اقدام مشترک تنها به یک اقدام یک سویه از طرف ایران تبدیل شده است.

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات تهران با بیان بر اینکه عدم واکنش مناسب دولتمردان کشورمان، دشمن را بیش از پیش جسورتر کرده، تصریح کرد: اگر در فضای بین الملل ما نتوانیم از حق خودمان دفاع کنیم، مسلماً در آینده نیز شاهد اینگونه تجاوزها خواهیم بود.

چرخش دوباره سانتریفیوژها مطالبه ای مردمی

این فعال دانشجویی عنوان کرد: مطالبه بزرگ ملت ایران در شرایط فعلی که ما شاهد انفعال دولتمردان  در زمینه عدم  عکس العمل برابر نقض چندین باره برجام، افزایش واردات از آمریکا و بستن قرارداد  فروش 32 تن آب سنگین اراک با شرکت آمریکایی زیر قیمت جهانی و... هستیم، چرخش دوباره سانتریفیوژهای برچیده شده نطنز و فردو و راه اندازی دوباره قلب راکتور اراک است.

مظفری در پایان خاطر نشان کرد: امروز برای ما تنها یک کالبد بی جان از برجام مانده است، گناه خودمان را به دوش دیگر دولت ها نیندازیم.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه