برای صیانت از آرا تدابیر ویژه داریم /تخلفات کاندیداها جهت برخورد به مراجع قضایی ارسال می شود

رئیس شورای نگهبان استان گلستان گفت: براي اين كه انتخابات در بستري سالم و قانوني برگزار شود و بتوانيم از آراي تك تك هم استاني هاي عزيز مراقبت و حفاظت بكنيم ،تدابير خاص نظارتي را در نظر گرفته ایم .

به گزارش زرین نامه؛ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان درباره وظیفه این نهاد مهم اظهار کرد: شوراي نگهبان بر اساس قانون موظف است كه  بر سلامت انتخابات نظارت كند و اگر احيانا در مسير روند اجرايي انتخابات مواجه با اقدامات خلاف قانون كه مضر بر سلامت انتخابات است شد جلوي اين خلاف ها را بگيرد.

عیسی غلامی یادآور شد: در مرحله اول انتخابات در 7 اسفند94 در استان گلستان انتخابات در مجموع در يك شرايط مطلوب و قانونمندي برگزار شد وصحت انتخابات در استان گلستان مورد تاييد قرار گرفت هر چند در بعضي از حوزه هاي انتخابيه ما شاهد وقوع جرايم و تخلفات انتخاباتي بوديم.

وی گفت:  اما در بررسي هايي كه شوراي محترم نگهبان انجام داد جمع بندي اين بود كه حجم اين تخلفات و جرايم در حدي نيست كه بخواهد سلامت انتخابات در 6 حوزه انتخابيه در 7 اسفند را مورد خدشه قرار دهد وموجب ابطال انتخابات گردد.

وی تصریح کرد: البته ما بخشی از تخلفات و جرايم انتخاباتي كه در مرحله اول صورت گرفته بود را به دادگستري در استان گلستان ارجاع داديم، بخشي را هم انشا... بعد از مرحله دوم ارجاء خواهيم داد و متاسفانه درمرحله دوم هم تعداد  محدودي تخلفات و جرايم انتخاباتي به وقوع پيوسته كه بخشي از آن ها را به دادگستري ارجاع داديم، بخشي را هم كه جمع بندي ما كامل شد پس از پايان انتخابات به مراجع قضايي ارجاع مي دهيم. 

غلامی تاکید کرد: ما در هر انتخابات به وي‍ژه در اين انتخابات به دنبال نظارت موثر و حرفه اي در روند اجراي انتخابات هستيم و براي همين موضوع تمام گلوگاه هايي كه بر سرنوشت و سلامت انتخابات  موثراند را شناسايي كرديم . 

وی در توجیه این کار گفت: براي اين كه انتخابات در بستري سالم و قانوني برگزار شود و بتوانيم از آراي تك تك هم استاني هاي عزيز مراقبت و حفاظت بكنيم ،تدابير خاص نظارتي را براي همه اين گلوگاه ها پيش بيني كرديم و شبكه نظارت را آموزش داديم و در حال توجيه وآموزشند  وآخرين جلسات توجيهي اين افراد انشا... تا چهارشنبه به اتمام خواهد رسيد .

انتهای پیام /

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه