دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم در گلستان شناسایی شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان گلستان گفت: با اجرای طرح غربالگری تاکنون ۴۷ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در استان گلستان شناسایی شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم، عباس خانعلی ظهر امروز در همایش علمی آموزشی اختلال طیف اوتیسم به مناسبت روز جهانی اوتیسم اظهار داشت: در راستای اجرای طرح غربالگری تاکنون 47 دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده که آن‌هایی که قابل آموزش بودند را در تنها آموزشگاه اوتیسم استان آموزش می‌دهیم.

وی افزود: والدین در هنگام معاینات و طرح غربالگری آموزش و پرورش در صورت شناسائی می‌توانند به آموزش و پرورش استثنائی و یا مرکز آموزش اوتیسم استان مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان گلستان تصریح کرد: مرکز آموزشی کودکان اوتیسم اکنون 32 کودک را تحت پوشش آموزشی دارد که سنین 4 تا 14 سال را شامل می‌شوند.

خانعلی افزود: در این مرکز آموزشی حدود 20 مربی و درمانگر فعالیت دارند که دانش آموخته رشته های روان‌شناسی و اختلالات روانی کودکان هستند.

وی اظهار کرد: خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود شامل کار درمانی ،گفتار درمانی، نوروفیدبک، بازی درمانی، حرکات اصلاحی، روانشناسی، آموزش موسیقی و مشاوره است.

نقی مومنی متخصص زیست پزشکی هم در این مراسم درباره روش‌های کاربردی در آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم، اخلاق حرفه ای در تعامل  با والدین و کودکان اوتیسم، اختلال طیف اوتیسم، مکانیزم مولکولی و آسیب شناسی اختلال و پیشگیر و درمان مطالبی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه