فارغ التحصیلان هنرستان ها، جوانانی ورزیده برای ورود به بازار کار هستند

رئیس شورای آموزش و پرورش علی آباد کتول گفت: هنرستان های فنی و حرفه ای سهم مهمی در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در سطح آموزش و پرورش و حتی جامعه دارند چرا که فارغ التحصیلان این مدارس، افرادی ورزیده برای ورود به بازار کار و تولید هستند.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در نشست با خبرنگاران شهرستان علی آباد کتول عملکرد آموزش و پرورش در حوزه آموزش اخلاق اجتماعی به دانش آموزان  را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان نسل چهارم انقلاب اسلامی از سطح اخلاق اجتماعی بالاتری برخوردار هستند که این نشانه عملکرد خوب آموزش و پرورش است، در زمینه فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیز باید آموزش دانش آموزان در مدارس و توسط آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه ای باید از زاویه عمل به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نگاه کرد، اذعان داشت: هنرستان ها نقش موثری در زمینه اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی دارند چرا که دانش آموزان این مدارس پس از فارغ التحصیلی راحت تر می توانند وارد بازار کار و تولید محصول شوند.

فرماندار علی آباد کتول با تاکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به کسب تجربه دارد، به هنرستان کشاورزی روستای حاجیکاته این شهرستان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان این مدارس در زمینه کشاورزی و دامپروری ورزیده می شوند و زمان ورود به بازار کار یک فرد با تجربه هستند که تولید داخلی رونق می بخشند. 

تجری مفرد با اشاره به تولیدات هنرستان کشاورزی حاجیکلاته، افزود: محصولات کشاورزی و دامی تولید  شده در این هنرستان هم بخشی نیاز تغذیه ای خوابگاه شبانه روزی دانش آموزان آن ها را تامین می کند و هم منبع درآمدی برای سایر امور این مرکز است.

رئیس شورای آموزش و پرورش علی آباد کتول در ادامه به اجرای 8 پروژه آموزشی –  رفاهی آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی  مدارس روستاهای مهدی آباد، قوشکرپی، بهلکه نفس و محمد آباد کتول، رازی علی آباد کتول، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز آموزشی- رفاهی و استخر سرپوشیده فرهنگیان علی آباد کتول در حال اجرا می باشند که 2 مورد از این پروژه ها امسال به بهره برداری می رسند و بقیه نیز در انتظار تامین بودجه می باشند.

تجری مفرد همچنین با اشاره به تخریب و بهسازی تعدادی از مدارس به علت داشتن بنای فرسوده ، افزود: مدرسه رازی با اعتبار ملی 700 میلیون تومان بهمن 94 تخریب و عملیات اجرایی ساخت آن نیز آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار کامل، امسال به بهره برداری می رسد. 

رئیس شورای آموزش و پرورش علی آباد کتول در پایان با تاکید بر نقش موثر خیرین مدرسه ساز در ساخت و بهبود فضاهای آموزشی شهرستان، گفت:  سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 500 میلیارد ریال توسط خیرین مدرسه ساز و فرهنگیان علی آباد کتول برای ساخت مدارس  در این شهرستان اهداء شده است. 

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه