شورای اسلامی روستاها، مواجه با چالش های رفاهی تا امنیتی

گاهی آنقدر پای صحبت های مردم روستا می نشینیم و از مشکلاتی که در روستایشان است می گویند و آرزو دارند که این مشکلات حل شود و تنها به این فکر می افتیم که اعضای شورایشان کم کارند ولی اینبار به سراغ شوراهای آن ها آمدیم که چالش های پیشروی کارشان را بپرسیم.


به گزارش زرین نامه؛ اسماعیل محمدی دادستان علی آباد کتول به وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی با ارائه گزارش به موقع به دادستانی به حفظ امنیت، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و پاسداری از فرهنگ شهر و روستا کمک کنند.
هادی هاشمیان رئیس دادگستری استان نیز در این همایش بیان کرد: وظیفه شوراها هم افزایی است و باید به گونه ای عمل کنند که در آینده ایرادی به کار انجام شده ی آن ها گرفته نشود.
حسین عاشوری عضو شورای اسلامی روستای بلوک غلام درباره مشکلات موجود در روستایش گفت: به دلیل عدم همکاری مردم طرح هادی در روستا اجرا نشده است و همچنین اهالی روستا برای جمع آوری زباله ها همکاری نمی کنند.
عاشوری به چالش پیشروی اعضای شورای اسلامی روستای بلوک غلام اشاره کرد و افزود: ساختمان مخابرات روستا بدون استفاده مانده است، پیگیری کردیم که مجوز دهند تا برای ساختمان دهیاری به کار گرفته شود ولی مسئولان با این پیشنهاد مخالفت می کنند و بودجه پارک برای روستا آمد ولی از طرف بخشداری اقدامی صورت نگرفت.
وی درباره عدم وجود باشگاه ورزشی برای جوانان در روستا، اظهار کرد: زمین فوتبال روستا در اختیار آموزش پرورش است و قصد داریم باشگاه ورزشی در آنجا بسازیم ولی مجوز نمی دهند حتی آموزش و پرورش نظارتی بر زمین خواری اطراف آن ورزشگاه توسط اهالی روستا ندارد.
غلامحسین میرشکار یکی از اعضای شورای اسلامی روستای نصرت آباد از مشکلاتی که پیشروی مردم روستایش است، عنوان کرد: سیل گیر بودن روستا و تخریب زمین های کشاورزی و ناممکن شدن عبور و مرور از زیرگذر واقع در کمربندی به علت تجمع آب سیلاب در زمان بارندگی از مشکلات مردم روستا است.
میرشکار به دیگر چالش های موجود در بلوک غلام اشاره کرد و گفت: مدرسه ابتدایی نداریم و خانواده ها با مشکل تامین هزینه رفت و آمد فرزندانشان به شهر مواجه هستند و عدم وجود سالن ورزشی، ما را در شرایطی قرار می دهد که برای ورزش جوانانمان هر بار باید با سالن ورزشی روستای آلوستان هماهنگ کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: عدم رسیدگی کمیته امداد امام خمینی به حال محرومان روستا، فرسودگی ستون های برق و قطع مکرر آن، خرابی دیوار خانه بهداشت و عدم جدول بندی از دیگر مشکلات روستا است.
زهرا حسینی عضو شورای روستای اسلام آباد فندرسک با بیان اینکه 13 خانوار در این روستا فاقد شناسنامه هستند که هر روز بر تعداد این خانواده ها افزوده می شود، اذعان داشت: در مرحله اول از مسئولین تقاضا داریم که این خانواده ها را از روستا به محلی دیگر انتقال دهند چون در زمینه بهداشت با مشکل روبه رو شدیم، به دلیل نداشتن شناسنامه، دفترچه بیمه ندارند و بنابراین در بحث ارجاع زنان باردار و کودکان بیمار کاری از دست مان برنمی آید.
وی بیان کرد: ساختمان های مسکونی روستا قدیمی و فرسوده شده، سرویس بهداشتی و حمام ندارند و اهالی روستا قادر به ساخت و ساز حتی با دریافت تسهیلات بانکی ندارند.
حسینی با تاکید بر اینکه در روستا فقر و مشکلات اقتصادی بسیار وجود دارد، تصریح کرد: اهالی روستا مالک زمین کشاورزی نیستند و منبع درآمدی ندارند و بنابراین بیکاری در روستا به طور واضح مشهود است.
وی ادامه داد: عدم وجود نانوایی و مشکل تهیه نان برای خانواده ها، نبود پارک تفریحی برای کودکان و سالمندان و نداشتن سرعت گیر در جاده داخلی روستا که با توجه به عبور و مرور ماشین های سبک و سنگین خطر جانی به ویژه برای کودکان ایجاد کرده است از دیگر مشکلات روستا است.
فاطمه چیت بندی عضو هیئت امنا فاطمیه جاده قدیم الازمن با اشاره به اینکه نمی دانیم شوراهای مان چه کسانی هستند به  بیان مشکلات موجود در منطقه مسکونی خود پرداخت و عنوان کرد: با وجود شرایطی همچون آسفالت نبودن جاده و عدم وجود سرعت گیر، عدم جمع آوری زباله ها و تجمع پشه و مگس در تابستان و نداشتن جدول بندی و فاضلاب های غیر بهداشتی، شورایی نمی بینیم که رسیدگی کند.
عبدالرحمان رسولیان عضو شورای اسلامی، درباره مشکلات روستای حسن طبیب گفت: تجاوز به مراتع روستا و کاسته شدن روز به روز از وسعت آن، مسائل مربوط به گرفتن امتیاز آب، برق و گاز که سبب مهاجرت اهالی روستا شده، تهدید امنیت روستا بوسیله ی آسیب های اجتماعی، بی توجهی به تولید صنایع دستی و اشتغال زنان از مشکلات جدی مردم و شورای این روستا است.
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه