تربیت نسل سوم موفق آمیز نبوده است

کارشناس علوم دینی و معارف اسلامی علی آباد کتول گفت: با وجود تلاش های صدا و سیما، مدارس و مساجد، کتاب های تکمیلی و معلم های به کار گرفته شده نتوانستیم در تربیت نسل سوم موفق باشیم.

به گزارش زرین نامه؛  اخیرا شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه ای مبنی بر کاهش درس علوم دینی و قرآنی در مدارس متوسطه داشته است.

طبق این مصوبه قرار است که ساعت درس دینی از 4 ساعت به 2 ساعت در کلاس اول، از 3 ساعت به 2 ساعت در کلاس دوم و سوم کاهش یابد. به عبارتی از 10 ساعت در طول هفته به 6 ساعت کاهش یابد.

این مصوبه در بین کارشناسان با واکنش های مختلفی  همراه بوده است. علی اصغر زنگانه مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در این باره به خبرنگار زرین نامه گفت: با وجود برنامه یزی های انجام شده برای تربیت نسل سوم دانش آموزان، نتوانستیم موفقیت زیادی در این زمینه کسب کنیم و باید برای ارائه آموزه های دینی به دانش آموزان بیش از پیش به درس دین و زندگی زمان اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: آموزش درس دین و زندگی بر اساسا آموزه های قرآنی است بنابراین باید زمان بیشتری را صرف آموزش این درس کنیم تا سنت پیامبر خدا (ص) و اهل بیت (ع) را تکمیل کرده باشیم. 

زنگانه افزود: اگر علوم دینی به جان ها نفوذ کند درست تربیت می شویم، اما اگر هزاران صفحه کتاب و جلسه معلمان و مربیان تربیت شده بدون توجه به علوم قرآنی تشکیل شود،  تربیت دینی میسر نمی شود.

این کارشناس علوم دینی و معارف اسلامی درباره اینکه افرادی قصد دارند کم تر نور الهی در نسل جوان ما جلوه کند، اذعان داشت: این افراد باید خود را اصلاح کنند و ما آن ها را بشناسیم چون هر چه آموزه ها کمتر شود نتایج آموزشی، فنی، اخلاقی و اقتصادی کمتر می شود و آثار منفی در پی دارد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه