تبلت های دانش آموزی در ایران ذاتاً کودکانه نیستند

محسن رضایی اصل گفت: در کشورهای غربی و پیشرفته مطالعه، کسب علم و اندیشه از طریق مطالعات و بررسی های مختلف مقالات و مجلات صورت می گیرد و در کشور ما نیز برای دانش افزایی کودکان حتما باید از طریق تشویق به مطالعه از آسیبهای جدی فضای مجازی پیش گیری کرد.

به گزارش زرین نامه؛ محسن رضایی اصل با بیان اینکه متاسفانه در کشور تبلت های دانش آموزی فقط ظاهر دانش آموزی دارند اظهار داشت: محتوای نرم افزاری اینگونه تبلت ها با گوشی های هوشمند تفاوتی ندارند و این درحالیست که در کشورهای اروپایی تبلت های دانش آموزی به گونه ای است که سخت افزار و نرم افزار آن ویژه کودکان با جنبه آموزشی طراحی شده است و این مورد در کشور ما رعایت نشده است.

کارشناس فضای مجازی گفت: فرزندان درسنین نوجوانی با استقلال طلبی که دارند می خواهند آزادانه و بدون هیچگونه نظارتی از فضای مجازی استفاده کنند که این سن برای والدین یک هشدار است و باید حتما با مذاکره و توافق با فرزندان برای استفاده از اینترنت قوانینی وضع شود.

وی در ادامه تصریح کرد: والدین، فرزندان را تحت نظارت کامل قرار دهند و در این راستا باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و با ایجاد جدول زمان بندی استفاده از اینترنت و حتی بازی های کامپیوتری  هم کنترل شده باشد و در صورت سرپیجی از قوانین وضع شده، آن ها را از برنامه های مورد علاقه شان محروم سازند تا اعمال قوانین انجام شود.

رضایی اصل ترویج فرهنگ مطالعه را یکی از مهم ترین راهکارها عنوان کرد و گفت: در کشورهای غربی و پیشرفته مطالعه، کسب علم و اندیشه از طریق مطالعات و بررسی های مختلف مقالات و مجلات صورت می گیرد و در کشور ما نیز برای دانش افزایی کودکان حتما باید از طریق تشویق به مطالعه از آسیبهای جدی فضای مجازی پیش گیری کرد./ تیتریک

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه