اعتراض شدید مسئولان علی آباد کتول به انسداد ورودی شهرستان+ تصاویر

به دنبال راه اندازی پویش مردمی، امضای طومار، نوشتن بیانیه و اعلام اعتراض شدید شهروندان به طرح انسداد ورودی شرقی علی آباد کتول، پای نماینده اداره راه و شهرسازی استان گلستان را به نشست اضطراری شورای ترافیک علی آباد کتول کشاند. در این نشست مسئولان شهرستانی نیز مخالفت شدید خود را با اجرای این طرح اعلام کردند.

به گزارش زرین نامه؛ نشست اضطراری شورای ترافیک علی آباد کتول با حضور اعضای دائمی شورای، امام جمعه و دادستان شهرستان و مهندس رفیع نژاد نماینده مجری ساخت، توسعه و کنترل راه های استان گلستان برگزار شد. 

 احمد تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آباد کتول با گلایه از اجرایی شدن سریع مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها بدون هماهنگی با مسئولان شهرستان اعلام کرد در روزهای اخیر شکایات مختلفی از طرف مردم علی آباد کتول واصل شده که این نشان از اهمیت موضوع از بعد سیاسی، امنیتی، اجتماعی و همچنین تاثیر گذار بودن این مصوبه در اقتصاد منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای ایمنی راه ها با ریاست مهندس مروتی معاونت عمرانی استانداری که برای اجرای این طرح برگزار شد، یک روز مانده به انتخابات بود که همه ی ما درگیر این پروژه مهم بودیم و عجیب است که ایشان چرا در چنین زمان حساسی جلسه را برگزار کردند.

تجری مفرد با بیان اینکه این اقدام آقای مروتی برایم سوال برانگیز است، افزود: ما تا به حال در ورودی شرقی حادثه ترافیکی نداشتیم و جای سوال است که چرا در حالی که جاهای ضروری تری برای بسته شدن وجود دارد، اما آن ها هنوز باز است ولی در اینجا چنین تصمیم فوریتی گرفته شد و بالافاصله و بدون اطلاع مسئولین شهرستان، به حالت اجرایی  در آمد.

 وی تاکید کرد: ما از آقای مروتی می خواهیم در این زمینه پاسخ روشنی به ما بدهند.

Ezterari1

اسماعیل گرزین رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول نیز درخواست انسداد مسیر از مسئولان استانی و نامشخص بودن علت تصویب این طرح در دستور جلسه استان را از نکات مبهم این طرح اعلام کرد.

نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: هر چند مسیر قبلی دارای ایراداتی بود ولی به دلیل تردد با احتیاط مردم تا کنون حادثه ای در این مسیر رخ نداده  و این در حالیست که با اجرای طرح جدید و لزوم دور زدن و ورود به دور برگردان با سرعت بالا امکان تصادف اجتناب ناپذیر است.

حسن صداقت رییس شورای اسلامی شهر علی آباد کتول نیز با اعتراض شدید به اجرای این طرح در شهرستان گفت: شهرستان علی آباد کتول در سال های اخیر به واسطه هزینه های زیادی که شورای اسلامی متحمل شده، در حال تبدیل به قطب گردشگری استان است، اما با اجرای این طرح عملاً اقدامات شورا در زمینه معرفی شهرستان به شهروندان سایر استان ها بی اثر خواهد شد چرا که مسافران بدون اینکه بخواهند، بدون ورود به علی آباد کتول، از شهرستان عبور می کنند.  

وی در ادامه گفت: توسعه گردشگری استان مورد وثوق حجت الاسلام و المسلمین نورمفیدی و شخص استاندار است و هزینه یک و نیم میلیادری شورا در پارک جنگلی کبود وال نیز با همین رویکرد انجام شده است.

صداقت همچنین از نجابت و سعه صدر شهروندان در چند روز اخیر قدر دانی کرد و افزود: بدون شک اگر اقدامات و وعده های پیگیرانه اعضای شورا در زمینه بازگرداندن مسیر به شکل قبلی نبود، بروز تنش در منطقه غیر قابل اجتناب بود.

 وی در پایان از مسئولان خواست هر چه سریعتر نسبت به حل معضل موجود اقدام کنند تا در فصل تابستان مسافران بتوانند از مسیر قبلی وارد شهر شوند.

 در ادامه این نشست ابوالفضل پاکدامن نایب رییس و محمد حسینی عضو شورای شهر علی آباد کتول مراتب اعتراض و دلایل فنی خود را درباره کارشناسی نبودن این طرح ارائه کردند. 

Ezterari1

ابوالفضل پاکدامن با اشاره به اعتراض شدید شهروندان علی آبادی نسبت به این اقدام شورای ایمنی راه های استان، گفت: این اتفاق تنش های اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت چرا که بر امنیت اجتماعی، صنعت گردشگری و بازار این شهرستان تاثیر مستقیم دارد. 

محمد حسینی با اشاره به ابهام در اجرای زمان این طرح که بدون مشورت با مسئولین شهرستان رخ داده، گفت: اجرای این طرح در زمانی که مسئولیت آقای نوروزی در حال پایان یافتن و مسئولیت آقای قره خانی در حال آغاز شدن است، چیزی جز بی اعتبار کردن نماینده فعلی و ایجاد چالش برای نماینده جدید در شهرستانی سیاسی همچون علی آباد کتول را در پی ندارد.

حسین زرگری رییس اتاق اصناف علی آباد کتول نیز اظهار کرد: احداث کمربندی جدید علی آباد کتول ضربه بزرگی به بازار وارد کرد و حالا بسته شدن کامل ورودی شرقی شهر همان مسیر باریک ورود مسافران را هم از بین می برد .

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ضعیف اقتصادی و بدهکاری بیشتر بازاریان، گفت: اعتصاب و بستن بازار تصمیم جدی بازاریان در پاسخ به این طرح غیر کارشناسی بود که به قوت بازار در سال  جاری امید داشتند و حالا هم منتظر نتایج این جلسه هستند که در صورت عدم اتخاذ تصمیم مناسب، ما به عنوان مسئول نسبت به این اقدام بازاریان و عواقب آن پاسخگو نخواهیم بود.

رفیع نژاد مهندس رفیع نژاد نماینده مجری ساخت، توسعه و کنترل راه های استان گلستان نیز در این نشست اجرای این طرح را مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها و حمل و نقل استان عنوان کرد و گفت: این طرح در تاریخ 5 اسفند 94 در کمیسون مصوب شد و هدف اجرای آن ایجاد ایمنی و سهولت در تردد خودروهای عبوری بود که در واقع با تغییر طرح اولیه و پیشنهاد اجرای رو گذر در طرح نهایی صرفه جویی چند میلیاردی انجام می شود.

Ezterari1

 وی همچنین از افزایش بودجه این سازمان از 43 میلیارد تومان در سال 93 به 110 میلیارد در سال 95 خبر داد و متذکر شد: با تغییر طرح ورودی شرقی علی آباد کتول که 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه داشته، این طرح با اعتبار حدود 7 تا8 میلیارد تومان قابلیت اجرایی شدن می یابد.

علی باباکردی رییس بنیاد مسکن شهرستان علی آباد کتول گفت: اینکه راه بسته شود و سپس بدنبال تصویب طرح و تامین اعتبار برویم توجیه نادرستی است و با گذشت زمان به یک گره کور تبدیل می شود.

وی افزود: مسئولان علی آباد کتول یقیناً به موقعیت این شهرستان آگاهی بیشتری دارند و لازم بود جلسات کارشناسی برای تصویب این طرح در استان استانی با حضور آن ها باشد تا امروز شاهد چنین اعتراض گسترده ای از سوی مردم شهرستان نباشیم.

سوخته سرایی مسئول امور عمرانی فرمانداری علی آباد کتول نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط فعلی کمربندی شهرستان، ما برای تامین امنیت مسافران علی آباد با پایانه های استان مکاتباتی داشته و اجازه ورود اتوبوس ها در ساعات خاصی از شب را به داخل شهر داده بودیم، اما حالا با بسته شدن این مسیر، دوباره شرایط به حالت قبل برگشته و ممکن است در آینده با مخاطرات اجتماعی و تنش های جدی روبرو شویم.

رمضانعلی جمشیدی دادستان این شهرستان نیز در این نشست توجه به رضایت عموم مردم در اجرای طرح های مختلف را خواستار شد و گفت: بسته شدن ورودی اصلی شهر تبعات فرهنگی و اقتصادی منفی فراوانی دارد و باید در نظر کارشناسی رضایت مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بر لزوم کاهش الهتاب در منطقه و بازگرداندن مسیر به حالت قبل تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه علی آباد کتول نیز با ابراز نارضایتی از اجرای شتابزده این طرح، گفت: عدم اطلاع رسانی به مسئولان و کارشناسان علی آباد کتول و استفاده نکردن از نظرات آن ها در طرح مربوط به شهرستان، رفتاری خلاف کرامت انسانی و اداری بود که از طرف مسئولان دست اندرکار این مصوبه رخ داده است.

وی در ادامه با بیان اینکهمردم شهرستان علی آباد کتول از این مصوبه ناراضی هستند، تاکید کرد: در جلسه ای که با اصناف در این باره داشتیم، از آنها خواستیم تا بر اساس قانون در این ماجرا عمل کنند اما انتظار می رود مسئولان نیز با تدبیر عمل کنند و تا تصمیم گیری قطعی برای اجرای هر نوع طرحی، مسیر ورودی شهر باز شود.

موسوی همچنین در پایان سخنان خود پیشنهاد داد بجای احداث روگذر، یک میدان در ورودی شهر ساخته شود تا هم مشکل ترافیکی حل شود و هم رونقی برای بازار ایجاد شود.

انتهای پیام/ 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه