استفاده از بخش خصوصی برای مدیریت بحران/ پیشگیری از احتمال رانش با سبک سازی سازه

فرماندار شهرستان علی آباد کتول گفت: برای مقابله با بلایای طبیعی در شهرستان، کمبود هایی در امکانات و تجهیزات مورد نیاز وجود دارد اما با بهره گیری از بخش خصوصی می توان این کاستی ها را جبران کرد.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در نشست مدیریت ستاد بحران در روستای کوهستانی سیاه مرزکوه با محوریت رانش زمین در بخش هایی از روستا به هوشیار بودن نیروهای مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: آموزش های همگانی و اطلاع رسانی، هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه نقش به سزایی در کنترل و مهار حوادث دارد.

وی اذعان داشت: کشور ما یکی از کشورهای بلاخیز حوادث طبیعی است و همواره مورد حمله بلایای طبیعی قرار می گیرد و باعث وارد شدن تلفات انسانی و خسارات مالی به مردم می شود.

تجری مفرد به پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با آن تاکید کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید قبل از وقوع حادثه احتمالی برای مقابله با آن برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنند.

پیشگیری از احتمال رانش با سبک سازی سازه

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان نیز در این نشست بیان کرد: پیشگیری یکی از اصول مهم و اولیه کنترل و جلوگیری از خسارات ناشی از بحران است که باید در دستور کار ادارات قرار گیرد.

صادق علی مقدم رعایت استاندارد ها در حوزه‌ های مختلف از جمله ساخت و ساز را مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: در محل هایی که احتمال رانش زمین بیشتر است باید از سازه های سبک با هماهنگی بنیاد مسکن استفاده شود تا از رانش زمین جلوگیری کند.

kohestan1

kohestan1

kohestan1

kohestan1

kohestan1

kohestan1

kohestan1

kohestan1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه