2 هزار بسیجی امسال آموزش خبرنگاری می بینند

جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور از برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری با ظرفیت 2 هزار نفر بسیجی در سال جاری خبر داد و گفت: این دوره ها در سطح استان ها و در فصل تابستان برگزار می شود و هدف آن ارتقاء سطح مهارتی، معرفتی، بصیرتی و تخصصی کردن آموزش های خبری بسیج رسانه است.

ابراهیم گرمابدری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را فعالیت رسانه ها در فضایی آرام و ایمن عنوان کرد و افزود: در کشور ایران اصحاب رسانه به دلیل انتشار اخبار و اطلاع رسانی صادقانه به مردم در صورت انتقاد به مسئولین، بازخواست نمی شوند ولی با وجود این شرایط، رسانه ها نباید در کارشان افراط و تفریط داشته باشند.

وی عدم وجود محدودیت در استفاده از فضای مجازی برای مخاطبان از سوی دولت را یک نقص دانست و اذعان داشت: امروزه به این موضوع آگاهیم که کشورهای غربی گسترش فضای مجازی را برای رسیدن به اهدافشان در کشور جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده اند به طوری که همین کشورها استفاده از فضای مجازی را برای کاربران خود محدود کرده اند و این در حالی است که در کشور ما هیچ محدویت سنی و زمانی برای استفاده از اینترنت دیده نمی شود.

گرمابدری تاکید کرد: یکی از وظایف رسانه ها می تواند معرفی روش های صحیح استفاده از فضای مجازی و اینترنت به کاربران آن باشد.

انتشار و تبیین آموزه های دینی از سوی بسیج رسانه

جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور انتشار و تبیین آموزه های دینی به مردم از سوی بسیج رسانه را یک رسالت این سازمان عنوان کرد و گفت: بسیج رسانه با بهره گیری درست از علم فقه و توصیه مراجع تقلید از طریق رسانه های مجازی و مکتوب این دانش و آموزه های دینی را در اختیار مردم بگذارد تا بیشتر با مسائل مذهبی و اعتقادی آشنا شوند.  

وی با ابراز تاسف از رفتار برخی مدیر مسئولان سایت های خبری که به برداشت و بازنشر اخبار بدون ذکر منبع از دیگر سایت اقدام می کنند، خاطر نشان کرد: سرقت خبری از دیگر سایت ها برای رسانه ها یک ضعف است و مدیر مسئول و خبرنگاران باید در سایت های خبری با هدف تقویت، گسترش و توسعه سایت فعالیت کنند.

گرمابدری در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به برگزاری اردوهای بسیج رسانه، برنامه ریزی این سازمان برای برپایی اردوهای رسانه ای را اقدامی موفق توصیف کرد و گفت: اردوی رسانه ای موجب انسجام، کسب تجربه، تعامل بین خبرنگاران و ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه می شود.

امسال طرح ولایت بسیج رسانه برگزار می شود

وی همچنین به برگزاری «طرح ولایت رسانه» در 2 مرحله استانی و کشوری به ترتیب در فصل تابستان و پاییز 95 اشاره کرد و افزود: در سال 94 این طرح در دوره های مقدماتی در سطح استان و تکمیلی در سطح کشوری با حضور 123 نفر از 20 استان برگزار شد.

برگزاری جشنواره ابوذر سال 95 در سطح ملی  

گرمابدری در ادامه از برگزاری جشنواره ابوذر سال جاری در سطح ملی خبر داد و گفت: در سال گذشته این جشنواره در سطح تهران بزرگ و 10 استان برگزار شد که اینبار این جشنواره  با موضوعات و بخش های متنوع تری نسبت به سال گذشته ابتدا در سطح استان ها برگزار می شود و برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه می یابند. 

وی افزود: فراخوان جشنواره در ماه جاری(خردادماه) اعلام و اختتامیه آن 21 دی ماه 95 همزمان با سالروز تاسیس بسیج رسانه برگزار می شود. 

 جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور در پایان با اشاره به اهمیت آیین بزرگداشت مقام خبرنگار در سطح کشور، گفت: 17 مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار از 2 هزار و 500 خبرنگار برتر و پیشکسوت در سطح استان های کشور قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه