حاج رحیم گفت برای برگشتنم دعا نکنید/ کنار مادر سادات حالم خوب است

همسر شهید مدافع حرم سردار رحیم کابلی گفت: از اینکه پیکر مطهر همسرم به میهن بازنگشت، ناراحت نیستم. آرزویش بود که آرامگاه ابدیش در جوار حرم بی بی زینب (س) باشد. چند شب پیش هم به خواب عروسم آمد و گفت کنار مادر سادات جایش خوب است برای برگشتنش دعا نکنیم.

صفیه اصلانی کتولی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با بیان اینکه دلم می خواست با پیکر همسرم وداع آخری داشتم، گفت: هر شب برای برگشتن پیکرش دعا می کردم ولی چند شب گذشته به خواب عروسم آمد و گفت «دعا نکنید جنازه ام برگردد، جایم خوب است، در کنار مادر سادات، حضرت فاطمه (س) هستم» از آن شب دیگر از خدا بازگشت به خانه اش را طلب نکردم و به خوشنودی او راضی هستم.

این بانوی برومند علی آباد کتول به نحوه آشنایی با این شهید بزرگوار که از رزمندگان بهشهری 8 سال دفاع مقدس بود، اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ تحمیلی همسرم با رزمنده های علی آباد کتول در یک گردان بود و با همسر خواهرم رفاقت داشت و آشنایی ما نیز از همان جا آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از ازدواج در بهشهر ساکن شدند، ادامه داد: بعد از جنگ وقتی برای دیدن خانواده ام به علی آباد کتول می آمدیم، حاج رحیم به دیدار پدر و مادران شهدای همرزمش می رفت. هیچوقت ندیدم که خانواده شهدا را فراموش کند.

اصلانی درباره قولی که شهید رحیم کابلی در زمان جوانی به وی داده بود، اظهار کرد: همسرم قول داده بود که هیچوقت تنهایم نمی گذارد، باور داشتم و دارم که سرش برود قولش نمی رود برای همین است که صدایش را می شنوم و بودنش را در کنارم احساس می کنم.

همسر شهید بودن به تو می آید

اصلانی با بیان اینکه در منزل ما، همیشه از شهادت با شوق صحبت می شود و حاج رحیم بارها به من گفته بود که همسر شهیدی به تو می آید، بیان کرد: یکبار همسرم رو به من گفت اگر شهید شوم و جسدم را آوردند شما چه می کنید، به او گفتم در منزل با تو وداع می کنم، اگر شما سر نداشتید، نزد امام حسین (ع) و اگر دست در بدن نداشتید، نزد حضرت ابوالفضل (ع) و اگر پیکرتان برنگشت نزد حضرت فاطمه زهرا (س) رو سفید می شوم.

با شنیدن خبر شهادت همسرم سجده شکر به جا آوردم

وی درباره احترامی که شهید بزرگوار برای خانواده اش قائل بود، گفت: هوای ما را خیلی داشت، سوریه که بود روزی چندین بار با ما تماس می گرفت و حالمان را جویا می شد. حتی پنج شنبه 17 اردیبهشت ماه زمان آغاز عملیات با ما تماس گرفت و خداحافظی کرد و گفت شب دوباره تماس می گیرد، ولی دیگر صدای زنگ تلفن به گوش نرسید و فردای آن روز خبر شهادت ایشان را شنیدیم.

همسر شهید کابلی در ادامه به حال و هوای خود بعد از شنیدن خبر شهادت همسرش اشاره کرد و گفت: وقتی خبر شهادتش آمد، سجده شکر به جا آوردم چون خودش سفارش کرده بود. از شهادتش ناراحت نشدم به این دلیل که همسرم به آنچه که لیاقتش را داشت رسیده بود.

وی افزود: حاج رحیم یک مرد واقعی و دوستدار اسلام و حضرت زینب (س) بود، همرزمش می گفت او روزها را در سوریه روزه می گرفت، زمانی که پسرم تصویر لحظه شهادتش را نشانم داد، با نگاه به لب های خشک و ترک خورده اش گفتم مطمئنم که بابا آن روز هم روزه بوده است. 

kaboli

سفارش شهید به مردم ولایت مداری بود

اصلانی با تاکید بر اینکه شهید مدافع حرم سردار حاج رحیم کابلی نسبت به جوانان حساس بود و آن ها را دوست داشت، به 2 دغدغه بزرگ شهید اشاره کرد و گفت: نگرانی اول ایشان بی حرمتی به ولایت بود و تاکید می کرد که ولایت را تنها نگذارید و دل ایشان را به درد نیاوردید و از مسئله دیگری که عذاب می کشید، بدحجابی بود و می گفت به پدر و مادرها بگویید که حواسشان به حجاب فرزندانشان باشد.

همسر شهید حاج رحیم کابلی در پایان با گله از عده ای که می گویند شهید کابلی خانواده دوست نبود و زیاد کنار خانواده حضور نداشت، گفت: همسرم طاقت رفتن یک خار در پای فرزندانش را نداشت، وقتی در بستر بیماری بودم، همه کارهای منزل را ایشان انجام می دادند. اگر چه در این سال های زندگی شاید بیشتر از 5 سال در منزل حضور نداشت، اما حضورش در مراسم های معنوی شهدا، سخنرانی یادواره ها و اردوی راهیان نور پر رنگ بود و به من می گفت شما هستید خیالم از منزل و تربیت فرزندانمان راحت است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه