لزوم مناسب سازی مبلمان شهری برای آسایش سالمندان

فرماندار شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه پروژه های ساخت و ساز در هر شهرستان باید آسایش سالمندان را فراهم کند، گفت: مسئولین برای ساخت مکان های عمومی مانند پارک ها، اماکن مذهبی و بانک ها و مناسب سازی مبلمان شهری جهت جلب رضایت سالمندان تلاش و دلسوزی لازم را داشته باشند.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در نشست شورای سالمندی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید با فرهنگ احترام و نگهداری سالمندان آشنا شوند، عنوان کرد: در آموزه های اسلامی احترام به سالمندان سفارش شده است بنابراین باید از آن ها حمايت شود تا دوره سالمندي را به سلامت بگذرانند.

وی به حساسیت دوران سالمندی اشاره کرد و افزود: دوران کهنسالی بخشی از سال های زندگی هر فرد است که از لحاظ جسمی، روحی و روانی نیاز به توجه و احترام دارد، جامعه و به ویژه فرزندان سالمندان نباید از این مسئله غافل شوند.

رییس بهزیستی علی آباد کتول نیز در این نشست به اهمیت مراقبت های سالمندی اشاره کرد و گفت: به منظور شناسایی و کاهش بار معلولیت در سالمندان باید به وضعیت سواد، اشتغال، امرار معاش، نیاز و بیماری های شایع سالمندان توجه شود.

ابراهیمی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره بهزیستی علی آباد کتول درباره فعالیت های انجام شده برای سالمندان، گفت: مشکلاتی پیش روی اجرای برنامه های سالمندان وجود دارد اما توانسته ایم برخی از آن ها را برطرف کنیم البته از نقش و همکاری فرمانداری، ادارات کمیته امداد و آموزش و پرورش و دیگر ادارات مرتبط در حل مشکلات نباید غافل شد.

shorasalmandi1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه