خرید تضمینی یک میلیون تن گندم در استان‌های شمالی

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: در سه استان مازندران، گلستان و سمنان بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شده است.

به گزارش زرین نامه؛ سید محمد جعفری از خرید بیش از یک میلیون تنی گندم در سه استان مازندران، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: به‌دلیل بارندگی‌های پراکنده روزهای اخیر به‌ویژه در استان‌های مازندران و گلستان، روند برداشت گندم توسط کشاورزان با مشکلاتی روبه‌رو بوده که بر روند خرید تضمینی این محصول استراتژیک نیز تاثیر گذارده است.

وی افزود: در روزهای آینده میزان برداشت و خرید تضمینی گندم افزایش چشمگیری دارد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: تاکنون بیش از 43 هزار تن گندم از کشاورزان مازندران در 21 مرکز خرید، بیش از 950 هزار تن گندم از گندم‌کاران گلستان در 100 مرکز خرید و بیش از 25 هزار تن گندم از کشاورزان سمنان در 30 مرکز خرید تحویل و به مراکز ذخیره‌سازی منتقل شده است.

این مسؤول تأکید کرد: به‌منظور تسهیل در امر خرید تضمینی گندم و جلوگیری از بروز هرگونه ناهماهنگی و مشکلات مربوطه، در هر مرکز خرید یک عامل تشخیص، یک عامل ذی‌حساب و یک ناظر از طرف شرکت غله، یک نفر نماینده سازمان جهاد کشاورزی به‌منظور تأیید معرفی‌نامه کشاورزان در هنگام تحویل گندم و همچنین نماینده کشاورزان حضور دارند.

جعفری در پایان گفت: امسال بانک عامل در خرید تضمینی گندم، بانک کشاورزی است./ فارس

انتهای پیام/