تخصیص اعتبار ۴۲۲ میلیاردی برای حمایت از تولید کنندگان گلستانی

استاندار گلستان از تسهیل و رفع موانع صنایع تولیدی در استان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات کارگروه حمایت تا کنون مشکل حدود 100 واحد صنعتی در استان  بررسی و دستورات لازم برای رفع موانع و مشکلات در روند تولید آن ها صادر شده است.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو که در راستای برداشتن موانع تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان گلستانی همراه قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان برای بازدید و بررسی وضعیت 5 واحد تولیدی علی آباد کتول به شهرک صنعتی علی آباد کتول این شهرستان آمده بود، گفت: برنامه دولت، فعالیت دوباره کارخانه های تعطیل و راکد و بازگردانی آن ها به چرخه تولید است. 

مشکلات عديده اقتصادي که اين روزها گريبانگير صنايع کوچک در شهرستان علي آباد شده است، بر اساس اظهارات استاندار تا حدودي مي تواند توليد کنندگان را اميد وار نگه دارد.

 مجتبی عابدی  یکی از تولیدکنندگان علي آباد در گفتگو با خبرنگار زرین نامه مي گويد: کارخانه خود را سال 1385 با ظرفیت 6 خط تولید و اشتغالزایی برای 110  راه اندازی کرده، ولي در حال حاضر تنها یک خط تولید این کارخانه با 10 کارگر فعال است.  

کارگران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی علی آباد کتول نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دست و پنجه نرم کردن همکاران تعدیل شده شان با فقر و نداری، از نگرانی هایشان درباره احتمال بیکار شدن در صورت ادامه وضعیت رکود کارخانه ها، دچار شدن به سرنوشت قبلی ها و پدید آمدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی پیش روی خود می گویند.  

با اين حال  استاندار در  اين بازديد عنوان کرد که باید 7 هزار و 500 واحد تولیدی در کشور از رکود خارج شود و به همين منظور دولت برای رفع این مسئله تسهیلاتی قرار داده که در این بین سهم گلستان 422 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 22 میلیارد تومان یارانه است.

وی اظهار کرد: با توجه به ثبت نام های انجام شده از طرف واحدهای تولیدی در سایت مربوطه، 85 واحد صنعتی گلستان به بانک ها معرفی شده اند تا بتوانند با دریافت تسهیلات گردش مالی لازم را به دست آورند.

استاندار گلستان که پای درد و دل تولید کنندگان نشسته بود، افزود: امسال از همه بانک ها خواسته ایم جریان اجرایی و حقوقی کردن معوقات بانکی را متوقف کنند که بر این اساس هیچ واحد تولیدی متوقف نخواهد شد.

صادقلو در ادامه این بازدیدها با اشاره به مدل های بسته بندی، یادآور شد: توجه به بسته بندی موجب افزایش زمینه های صادرات می شود و باید مجموعه های تولیدی استان صادرات محوری را در برنامه های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر کیفیت بالای مواد اولیه استان مانند شیر و گوجه فرنگی، تاکید کرد: باید تلاش شود در تولید محصولات، کیفیت بخشی لازم انجام و با امید به آینده بهتر، تولید صورت پذیرد.

صادقلو در این بازدید با تاکید بر شیوه های تشویقی در راستای افزایش فروش، گفت: برندسازی یکی از نکاتی است که می تواند تاثیر بسزایی در فروش تولیدات استان چه در سطح منطقه، چه سطح کشور و چه خارج از کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه