2 نیروگاه خورشیدی در گلستان تاسیس می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تاسیس 2 نیروگاه خورشیدی در استان گلستان خبر داد و گفت: این اولین نیروگاه خورشیدی با تولید 30 مگاوات برق در کشور است که به زودی  در گلستان ساخته می شود.

به گزارش زرین نامه؛ اسدالله قره خانی در سومین نشست شورای اداری شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: 2 نیروگاه خورشیدی با توجه به شرایط آب و هوایی در شمال استان گلستان احداث  می شود که کارهای مقدماتی شامل جانمایی و جذب سرمایه گذار آن انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بهره چندانی از اعتبارات ملی نبرده ایم

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در ادامه به سهم 120 میلیاردی اعتبارات عمرانی استان که تا کنون تنها 60 میلیارد آن محقق شده است، گفت: گلستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد اما تقریباً هیچ بهره ای از اعتبارات ملی نبرده است که این قابل قبول نیست چرا که این استان از عقب ماندگی تاریخی و محرومیتی بزرگ رنج می برد. 

مجمع نمایندگان گلستان پیگیر منطقه آزاد تجاری است

نماینده مردم علی آباد کتول و بخش کمالان در مجلس دهم با اشاره به تشکیل مجمع نمایندگان گلستان و تاکید این مجمع بر اتحاد و همدلی برای رشد و توسعه استان، گفت: هفته گذشته مجمع نمایندگان استان و استاندار گلستان جلسات مشترکی با دکتر لاریجانی رییس مجلس و دکتر ترکان مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور برگزار کرد.

قره خانی افزود: در این دو دیدار یک تقاضای اصلی و محوری مطرح شد که امیدواریم با حمایت ریاست مجلس دهم و راهکارهای ارائه‌شده بتوانیم منطقه آزاد اینچه برون را در قالب لایحه دوفوریتی به تصویب برسانیم.

وی در ادامه با قدردانی از خلق حماسه حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند و کسب رتبه نخست گلستان در مشارکت انتخابات در کشور، تاکید کرد: مجمع نمایندگان گلستان برای حل مشکلات و معضلات و توسعه استان تلاش می کند، بنا داریم با برنامه‌ریزی مدون و استفاده از تجربیات گذشته مجمع نمایندگانی اثرگذار در توسعه باشیم.

نماینده مردم علی آباد کتول و بخش کمالان در پایان با اشاره به دیگر برنامه های پیگیری شده توسط مجمع نمایندگان، گفت: مجمع نمایندگان استان با آیت‌الله نور مفیدی به‌عنوان یک ظرفیت اثرگذار، علاقه‌مند و دلسوز برای توسعه گلستان و همچنین فرمانده سپاه پاسداران استان، اتحادیه پیمانکاران در تهران و برخی از وزیران در روزهای نخست فعالیت مجلس دهم دیدار داشته و با جدیت پیگیر حل مشکلات و معضلات استان است.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه