مجلس باید برای ایجاد اشتغال پایدار ریل گذاری مناسب انجام دهد

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس با بیان اینکه مجلس باید برای رسیدن به اشتغال پایدار ریل گذاری مناسبی داشته باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید قوانین مزاحم درباره اشتغال و تولید را ممیزی کرده و قوانین مناسبی برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان وضع کند.

اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: زمینه های اشتغال در علی آباد کتول مهیا است و باید در گام اول با بکارگیری ظرفیت های موجود بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع تولیدی که به سرمایه گذاری جدید نیاز ندارد، برای جوانان اشتغال شهرستان ایجاد کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید انگیزه تولید در سرمایه گذار تقویت شود، اظهار کرد: لازم است برای ایجاد انگیزه تولید، افزایش فعالیت و کاهش دغدغه تولیدکنندگان،  به بهره برداران، کارفرمایان و تولیدکنندگان شهرستان توجه ویژه شود.

قره خانی همچنین به لزوم تامین سرمایه جدید برای توسعه بخش انرژی، گردشگری، گلخانه ها و کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و گفت: به دلیل بهره برداری دراز مدت از این نوع سرمایه گذاری، باید از دیگر امکانات و دارایی های شهرستان  برای رفع معضل بیکاری استفاده شود.

وی همچنین با انتقاد از بهره بالای تسهیلات بانکی، گفت: نرخ سود تسهیلات بانک ها بالا و بازپرداخت آن از توان مردم خارج است و باید بانک ها وام با نرخ سود کمتری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اختیار مردم قرار دهند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه به اجرای برنامه و طرح های این مجمع اشاره کرد و گفت: به دنبال اجرای اقداماتی مانند پتروشیمی، پالایشگاه، انرژی های نو و منطقه آزاد تجاری در شهرهای استان هستیم که اجرای آن ها بر پیشرفت شهرستان علی آباد کتول نیز اثرگذار است.  

قره خانی در بخش دیگری از این گفتگو  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اولین دیدار با نمایندگان مجلس دهم، اظهار کرد: همه ی سخنان رهبر معظم انقلاب راه گشا و شامل موضوعات متفاوت معنوی، توصیه های اخلاقی، حقوقی، خدمت به مردم و انجام وظایف نمایندگی بود. 

مسئولان به دغدغه رهبر انقلاب در زمینه اشتغال جوانان توجه کنند   

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال جوانان، رفع معضل بیکاری و افزایش درآمد مردم، تشریح کرد: ایشان فرمودند من از آن جوان بیکار که شرمنده خانواده اش است، بیشتر شرمنده هستم، که این حرف سنگینی بود و دولت مردان باید به این مطلب دقت نظر داشته و مسئولین متوجه موضوع باشند.

قره خانی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت فراکسیون های اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، صنعت و انرژی در مجلس، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکیداتی داشتند و فرمودند مجلس می بایست در مباحث اقتصادی که ضعف کشور است، به نسل حال و آینده آسیب می رساند و مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند، دقت نظر داشته باشدکه این مهم در اولویت نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفته است.

نباید استکبار ستیزی را فراموش کنیم

وی همچنین به فراز دیگری از سخنان مقام معظم رهبری درباره دشمن شناسی و شناخت استکبار  در آن دیدار اشاره کرد و افزود: ایشان بر ذات زورگویی و روحیه متجاوز و مستکبری آمریکا تاکید کردند و اینکه نمی شود به او اعتماد کرد، همچنان که دیدیم ایران در بحث برجام منطقی عمل کرد و به وعده هایش پایبند بود اما آمریکا به دنبال بهانه گیری است و اجازه نمی دهد شیرینی موفقیت دولت بر کام مردم بنشیند، بنابراین نباید استکبار ستیزی خود را فراموش کنیم.

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در پایان این گفتگو به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم قدرتمندی ایران در همه ابعاد اشاره کرد و گفت: برای قدرتمند بودن باید به ابعاد علمی، پرورش نیروی انسانی، فعالیت ها و تولیدات دانش بنیان نظامی و موشکی توجه شود، چرا که استکبار با اسلام و روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی مشکل دارد و نمی خواهد ملت ایران عزتمند باشد، بنابراین برای حفظ عزت نباید در هیچ بُعدی غفلت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه