کاهش 9 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از اواخر هفته جاری، گلستانی‎ها شاهد کاهش 9 درجه‎ای دما، توام با بارش باران خواهند بود.

به گزارش زرین نامه؛ سید محمدرضا رضوی اظهار کرد: از امروز شنبه، با نفوذ امواج بارشی، آسمان گلستان، تداوم افزایش پوشش ابری، رگبار و رعد و برق را تجربه خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش پیش‎یابی هواشناسی، از فردا یک‌شنبه بر شدت فعالیت این سامانه ناپایدار افزوده می‎شود و علاوه بر بارش، وزش شدید باد و مواج شدن دریا توام با کاهش دما در استان روی خواهد داد.

رضوی ادامه داد: پس از چند روز هوای گرم و آفتابی و دمای بالای 38 درجه، از امروز دمای هوای استان به طور نسبی و تدریجی بین هفت تا 9 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط جوی تا روز چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت و سپس از فراز استان عبور و دوباره این استان شمالی آسمانی صاف، توام با افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

*تداوم تغییرات جوی در گلستان تا روزچهارشنبه هفته جاری

وی با اشاره به طوفانی شدن دریا و وزش باد تصریح کرد: در این فصل ارسال و با توجه به حضور مسافران دیگر نقاط کشور در استان، انتظار می‎رود با توجه به شرایط جوی در روزهای پیش‎رو از شنا کردن در دریا شدیدا خودداری شود.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد با سرعتی بیش از 50 کیلومتر بر ساعت در دریای خزر و برخاستن امواج چند متری، توجه به اقدامات ایمنی توسط شیلات استان در زمینه صید و صیادی و دریانوردی توصیه می‎شود.

رضوی ادامه داد: امروز هوای گلستان ابری است و طبق پیش‎بینی‎ها علاوه بارش پراکنده باران در مناطق مرتفع، دمای استان نیز به تدریج کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به گرمای هوای چند روز گذشته در استان یادآور شد: این افزایش دما طبیعی و نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را دارا است و البته پیش‎بینی هم می‎شد که تابستان گرمی داشته باشیم.

رضوی متذکر شد: با توجه به بارش‎های مناسب بهاری امسال، به لطف خدا در تابستان پیش رو دچار تنش گرمایی و خشکسالی نخواهیم بود.

 این مسؤول خاطرنشان کرد: با وجود این بارش‎های خوب و پربار بهاری، نباید از یاد برد که گلستان شرایط مناسبی برای حرکت به سمت خشکسالی و کویری شدن را داراست.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان یادآور شد: تجربه تلخ خشکسالی در سال گذشته نشان داد که استان تا چه حد در عرصه منابع آبی آسیب‎پذیر است.

*تامین منابع آبی در گلستان نیازمند توجه جدی است

رضوی تصریح کرد: گلستان بیش از هر چیز در شرایط کنونی نیازمند طراحی برنامه‎ای بومی برای تامین آب است و نباید شرایط مناسب جوی کنونی، مسؤولان استان را از پیگیری این موضوع بازدارد. 

وی با اشاره به حضور هواشناسی استان در دوره آموزش ستادی مدیریت بحران در رامسر مازندران اذعان کرد: این مهم با توجه به درخواست این اداره کل و همکاری مدیریت بحران استان و کشور محقق شد.

رضوی یادآور شد: با توجه به تجربه دوره‎های گذشته، انتظار می‎رود این دوره نیز بتواند همچون دوره‎های پیشین نقش اساسی در هماهنگی و آشنایی با اصول برنامه‎ریزی در مدیریت بحران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‎ترین موضوع در چهار چرخه مدیریت بحران، بحث هماهنگی و تعامل در این عرصه است که این دوره می‎تواند بر این تعامل ارزشمند تاثیرگذار باشد.

هوای استان گلستان در حال حاضر نیمه ابری همراه با افزایش و دمای هوا نیز بین 22 تا 33 درجه سانتی‎گراد توام با 56 درصد رطوبت است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه