همایش «وقف و رسانه» در گلستان برگزار می‎شود/ تجلیل از فعالان عرصه وقف در روز خبرنگار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، استفاده از ظرفیت خانه مطبوعات استان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش بزرگ «وقف و رسانه» را اثربخش دانست.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام سیف‌الله سهرابی عصر امروز در دیدار صمیمی با هیأت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار کرد: قبل از برگزاری همایش وقف و رسانه یک نشست مشترک با خانه مطبوعات، مسؤولان استان و خیرین خواهیم داشت تا با برنامه‎ریزی خوب و مناسب یک همایش ماندگار در استان گلستان با جمعیت بیش از یک‎هزار نفر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی اجر و پاداش تبلیغ فرهنگ وقف از واقف بیشتر است، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه با شعار «همه واقف باشیم» که برگرفته از سنت دینی بوده، در تلاش است تا این مهم را در جامعه فرهنگسازی و فراگیر کند و خانه مطبوعات بهترین ظرفیت برای تسهیل و دستیابی به این هدف است.

* ارزشمندی قلم کمتر از خون شهید نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: هر فرد در هر مسؤولیتی می‎تواند واقف باشد و چه زیباست که قلم و رسانه در تبلیغات فرهنگ وقف نقش‎آفرین باشد، ارزشمندی قلم کمتر از خون شهید نیست و پذیرش این مسؤولیت یک رسالت سنگین است.

سهرابی؛ اهمیت قائل شدن خانه مطبوعات استان گلستان به فرهنگ وقف را به فال نیک گرفت و از رویکرد این تشکل صنفی قدردانی کرد و گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از تعامل با خانه مطبوعات استقبال می‎کند.

وی پیشاپیش هفته خبرنگار را به تلاش‎گران عرصه اطلاع‎رسانی استان تبریک گفت و افزود: خانه مطبوعات برای هفته خبرنگار برنامه‎ای تعریف کند و ترویج فرهنگ وقف نیز دراین برنامه‎ها گنجانده شود این اداره‌کل نیز از فعالان عرصه وقف در روز خبرنگار تجلیل خواهد کرد.

* برخی ادارات حق موقوفات را نمی‎دهند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اهمیت وقف مشارکتی در حوزه رسانه، درمان و قرآن ابراز کرد: موقوفه‎ای در استان گلستان در این بخش‎ها وجود ندارد که ابزار رسانه در این زمینه بسیار می‎تواند نقش‎آفرین باشد.

سهرابی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف باید در طول سال انجام شود، اظهار کرد: در همه شهرستان‎ها موقوفات زیادی وجود دارد که اگر رسانه‎ها در اجرای نیت واقفان، فرهنگسازی کنند ماحصل آن اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی به معوقات اجارات برخی دستگاه‎های اجرایی استان نیز اشاره کرد و گفت: برخی ادارات حق موقوفات را نمی‎دهند که این دارای اشکال شرعی است.

* حجت‎الاسلام مهدوی: تشکیل انجمن یاوران وقف با محوریت اصحاب رسانه در گرگان

حجت‎الاسلام عباسعلی مهدوی‌راد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان نیز در این دیدار صمیمی از ارتباط خوب اصحاب رسانه با اوقاف قدردانی کرد و گفت: استان گلستان ظرفیت خوبی در بخش مطبوعات دارد.

وی از تشکیل انجمن یاوران وقف با محوریت اصحاب رسانه در شهرستان گرگان خبر داد و افزود: یکی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف جدید با توجه به نیاز روز جامعه است فرداشب سالروز شهادت امام صادق(ع) است اما وقف در این بخش نداریم که رسانه‎ها در این زمینه می‎توانند کمک خوبی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف باشند.

انتهای پیام/