یادگیری زبان دوم سکوی موفقیت دانش آموزان است

مدیر آموزشگاه زبان ترجمان شهرستان علی آباد کتول گفت: آموزشگاه زبان با آموزش زبان دوم به دانش آموزان، نقش سکوی پرتاب به سمت موفقیت را برای آن ها ایفا می کند.

به گزارش زرین نامه؛ امروزه یادگیری زبان خارجی به خصوص زبان انگلیسی به یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی تبدیل شده است . بسیاری از خانواده ها بر این باورند که در مدارس آن طور که باید و شاید به بچه ها انگلیسی آموزش داده نمی شود و آنها مجبورند بچه های خود را برای یادگیری بهتر زبان به آموزشگاه ها بفرستند. برخی از آنها هدف از فرستادن بچه های خود به این کلاس ها را تقویت مکالمه و برخی کسب مهارت برای موفقیت در کنکور عنوان می کنند و تعدادی هم زبان را برای کسب یک شغل مناسب در کنار یادگیری مهارت استفاده از کامپیوتر ضروری می دانند. آنچه مسلم است این است که تقاضا برای شرکت در این کلاس ها زیاد است و علاقه مندان زیادی همه ساله در این کلاس ها ثبت نام می کنند. 

TARJOMAN1

علی ای حال آنچه که در مقوله آموزش زبان بیش از همه اهمیت دارد این است که، آموزش زبان خارجی ، چه در مدارس و چه در بسیاری از آموزشگاههای خصوصی ، نیازمند بازنگری و تلاش برای هرچه بیشتر در جهت کاربردی‌تر کردن آن دارد.

در مدارس به دلیل شروع دیر هنگام زبان ( دوره راهنمایی ) و عدم امکان غربال کردن دانش آموزان ، اصرار برخی مدیران در دادن نمره های غیر واقعی توسط معلمان و سایر عوامل اجتماعی و فرهنگی،  باعث می شوند ، سطح آموزش زبان تا متوسط به پائین تنزل پیدا کند که این عملاَ فرآیند یادگیری و فرصت کاربردی کردن زبان را در مدارس دچار اختلال می سازد و معلم مجبور می شود مبنای کار و تدریس را نمره قبولی دانش آموزان قرار دهد و عملاَ آموزش زبان انگلیسی در مدارس وجود ندارد، بلکه تنها تلاش در جهت کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی مطرح است!

TARJOMAN1

اما مشکل در آموزشگاه های زبان انگلیسی به گونه ای دیگر است.به عقیده بسیاری از کارشناسان زبان انگلیسی ، فرآیند یادگیری و میزان به کار گیری آن در آموزشگاه ها  نیاز به یک انگیزه دارد.داشتن علاقه به تنهایی نمی تواند برای یادگیری کافی باشد و علاقه و انگیزه توامان نه کلید موفقیت در یادیگری زبان بلکه هر کاری است. هر چند امروز علاقه نیز در بسیاری از مراجعین به آموزشگاه ها دیده نمی شود و برخی از زبان آموزان ، به اجبار خانواده ها به این کلاس ها می آیند و برخی نیز به قول خودشان برای پرستیژ و به اصطلاح کلاس!  ولی در مجموع هستند افرادی که با عشق و علاقه پای به این کلاس ها می گذارند و واقعاً قصدشان یادگیری زبان است. داشتن وسواس در انتخاب نوع آموزشگاه توسط والدین نیز می تواند در رسیدن به اهداف آموزشی ترسیم شده در مقوله زبان موثر باشد. بنابراین انتخاب آموزشگاه مناسب اولین قدم در یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شود. 

TARJOMAN1

موسسه زبان ترجمان که چند صباحی است در علی آباد کتول افتتاح شده یکی از آموزشگاه های زبان این شهرستان است که با وجود سابقه و قدمت کم،  گوی سبقت را از سایر آموزشگاه ها ربوده است و با ارائه برنامه منسجم، آموزش مربیان و مدرسان بر اساس متدهای پیشرفته و نوین، همکاری با دانشگاه های معروف خارجی که در زمینه آموزش زبان صاحب سبک هستند و حرف های زیادی برای گفتن دارند، توانسته در همین مدت کوتاه زبان آموزان فراوانی را جذب کند. در همین راستا گفتگویی را با خانم قره خانی کارشناس ارشد زبان انگلیسی و مدیر این مجموعه انجام دادیم که خواندن آن را برای کسانی دنبال یک آموزشگاه خوب می گردنند توصیه می کنیم: 

به نظر شما بهترین سن برای شروع یادگیری زبان چه سنی است ؟

بسیاری از کار‌شناسان بر این باورند هرچه زبان دوم در سنین پایین‌تری به کودک آموزش داده شود احتمال این‌که کودک در سال‌های بعد در یادگیری این زبان موفق‌تر باشد، بیشتر است. در سال ۱۹۹۶ یک مقاله در روزنامه نیوزویک منتشر شد که نتایج یک تحقیق را بررسی می‌کرد. بر اساس این تحقیق، کودکی که بعد از 10 سالگی شروع به آموختن زبان دوم کند با احتمال کمتری ممکن است بتواند بعدها این زبان را مانند کسانی که آن زبان، زبان مادری‌شان است، صحبت کند. نتایج این تحقیق توسط زبان‌شناسان زیادی تایید شده است و به دنبال این تحقیق، تحقیقات بسیار دیگری هم انجام شد که بر همین موضوع تاکید داشت.

بررسی‌های بیشتر در مورد یادگیری زبان در سنین پایین نشان داد کودک نه تنها با یادگیری زبان، برخورد اجتماعی‌اش تقویت می‌شود و در ارتباط با دیگر بچه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، بلکه این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد کلی کودک در بقیه دروس در مدرسه نیز بشود. در تحقیقی روی بچه‌های مدارس یکی از کشورهای غیرانگلیسی زبان، کودکانی که بیش از ۴ سال به یادگیری زبان دوم (اغلب زبان انگلیسی) پرداخته بودند نسبت به بچه‌هایی که زمان کمتری آن زبان را آموزش ديده بودند یا اصلا زبان دومی را یاد نگرفته بودند، در امتحان جامع و تست‌های مورد نظر تحقیق نتایج بهتری کسب کردند.

طبق این تحقیق بچه‌هایی که زبان دوم یاد گرفته بودند حتی از بچه‌هایی که به یادگیری ریاضی پرداخته بودند هم موفق‌تر عمل کرده بودند. نتایج بررسی‌های متخصصان آموزش کودک نشان داده است کودکانی که زبان دوم می‌آموزند در حل مسائل پیچیده خلاقيت و تبحر بیشتری دارند. بررسی‌های بروک لمبرت و تاکر، در سال ۱۹۷۴ نشان داده است بچه‌هایی که توانایی یاد گرفتن بیش از یک زبان را دارند هوش بالاتری دارند. لمبرت این‌طور استدلال می‌کند که شاید یادگیری زبان دوم و زبان‌های بیشتر باعث پیشرفت توانایی ذهنی و قوه درک فرد شده است.  

                                                         TARJOMAN1                                          

موسسه زبان ترجمان از چه کتابهایی و به چه روشی به بچه آموزش میدهد؟

این موسسه  ازکتابهای دانشگاه کمبریج و به روش کالج فریز بی به زبان آموزان آموزش میدهد و آموزش بر اساس سرفصل هایی که از نمایندگی این دانشگاه ها در تهران به موسسه اعلام می شود صورت می گیرد. 

نحوه آموزش و برگزاری آزمون ها چگونه است؟

محورهای اصلی سیستم کالج فریزبی در آموزش زبان انگلیسی، توسعه ذهن، افزایش مهارت های فکری، افزایش اعتماد به نفس می باشد. آموزش در چارچوب قوانین و روش های اساتید این کالج می باشد که متدهای آموزشی روز دنیا را از طریق کارگاه های مختلف آموزشی به معلمان موسسه منتقل میکنند. آزمون ها بعد از پایان هر دوره گرفته می شود که پس از تعیین سطح زبان آموزان در آزمون منطبق با سطحشان شرکت داده می شوند.

کالج فریزبی چگونه بر نمایندگهای خود نظارت می کند؟

نظارت از طریق شعبه مرکزی این کالج در تهران صورت میگیرد که سوپروایزر موسسه تمامی کارهای صورت گرفته در موسسه را همراه با سند به شعبه تهران منتقل میکند و آنها در بهینه سازی روند آموزش کمک های لازم را انجام می دهند. 

TARJOMAN1

موسسه شما چه امتیازی نسبت به سایر آموزشگاه ها دارد؟

توجه به سبک های مختلف یادگیری و روان شناسی آموزش از ویژگی های سیستم آموزشی کالج فریزبی می باشد . فرصت‌هایی‌‌ در کلاسهای کالج  به‌ زبان آموزان داده‌ می شود تا در جمع‌ همسالان‌ خود ضمن آموزش، از طریق بازی و تایم خلاقیت با هم‌ ارتباط‌ برقرار كنند و بسیاری‌ رفتارهای‌ اجتماعی‌ را از یكدیگر بیاموزند. همكاری، تعاون، اشتراك‌ و نظایر آن‌ از مفاهیمی‌ است‌ كه‌ زبان آموزان‌ در خلال فعالیت های کلاسی در کالج‌ فریزبی می آموزند. پرداختن به بعد خلاقیت و افزایش مهارت های فیزیکی از ویژگی های کلاسهای کالج فریزبی ست.   همچنین امتیاز دیگر این موسسه برگزاری آزمون های بین المللی و اعطای مدرک به زبان آموزان می باشد.

ضمنا نمایندگی کالج فریزبی در تهران با تمام مهد کودکهای سراسرکشور در آموزش زبان بروش کالج فریزبی قرار داد بسته است  یعنی با شروع سال جدید تمام مهد های کودک سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی باید با این روش به کودکان زبان بیا مو زند که این موضوع کار ما را سنگین تر میکند

همچنین اولین آزمون بین المللی زبان در تاریخ ۱۹ شهریور در آموزشگاه زبان ترجمان در شهرستان علی آباد کتول برگزار میشود که امیدواریم در این مسابقات مقام بیاوریم.

TARJOMAN1

تا کنون چه دوره هایی برای مربیان خود برگزار کرده اید؟

در ابتدای کار یک دوره بیست ساعته در طی سه روز متوالی برگزار شد و پیرو آن یک دوره یک روزه دیگر در شهر آمل برگزار شد. همچنین یک سمینار از طریق وب با یکی از اساتید برتر دانشگاه کمبریج و نویسنده کتاب های موسسه (هربرت پوختا) در تهران داشتیم که مسایل و مشکلات آموزشی خود را مطرح کردیم.

در پایان آدرس اموزشگاه را جهت علاقمندان به یادگیری زبان بیان می کنم: علی آباد- اول خیابان هنرستان- آموزسگاه زبان ترجمان- تلفن ۳۴۲۲۲۴۴۵

 ثبت نام همه روزه از ساعت ۸صبح تا ۸شب انجام می شود

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه