عملیات بزرگ فرهنگی اجلاسیه 4000 شهید گلستان در آستانه اجرا قرار گرفت

فرمانده سپاه استان گلستان در آستانه برگزاری نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان در 25 آذر سال جاری از تدوین 246 عنوان برنامه در قالب تولید چندین فیلم، یادواره، کنگره و .... خبر داد.

 به گزارش زرین نامه به نقل از پاسرو؛ سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری اختتامیه اجلاسیه 4000 شهید استان در هفته وحدت و در آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مصادف با 25 آذر سال جاری خبر داد و گفت: 246 عنوان برنامه ذیل شورای سیاست گذاری اجلاسیه به ریاست استاندار از ابتدای سال 94 تعریف و تدوین شد که در قالب 11 کارگروه و دوایر زیرمجموعه آن در سطح فرمانداران شهرها و پایگاه ها، حوزه ها و نواحی بسیج استان در حال اجرا هستند.

دبیرکل اجلاسیه 4000 شهید استان به اقدامات انجام شده ذیل اجلاسیه تا کنون اشاره کرد و جمع آوری اطلاعات و اسناد شهدای استان، تولید برنامه تلویزیونی کوتاه روزشمار شهدای استان در سیمای گلستان، تولید مسابقه رادیویی ایثار و شهادت و برنامه رادیویی یک جرعه عاشقی و سرداران و امیران شهید، غنی سازی برنامه تلویزیونی افلاکیان، تولید سریال 13 قسمتی «بازگشت» با هنرنمایی بازیگران مشهور، تولید فیلم کوتاه «این خانه پلاک ندارد» و چهار فیلم پویانمایی از زندگینامه شهدا را از جمله این برنامه ها برشمرد.

برگزاری 1250 یادواره شهدا در سراسر استان و 500 یادواره شهدای دانش آموز در مراکز آموزشی آموزش و پرورش، برگزاری المپیاد ورزشی با حضور 2500 ورزشکار در 10 رشته، نمایش فرهنگی ورزشی رهگشا در شهرستان بندرگز، بازسازی عملیات والفجر8 در گنبدکاووس و تالیف و چاپ 94 عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی از جمله اقدامات دیگری بود که سردار صادقی در شمار فعالیت های اجلاسیه 4000 شهید استان ذکر کرد.

سردار صادقی احداث دهکده بزرگ مقاومت در مرکز استان را از دیگر اقدامات مصوب شورای سیاست گذاری استان با ریاست استاندار خواند و در این باره گفت: زمین این دهکده با پیش بینی حداقل 10 هکتار از طرف منابع طبیعی در اختیار ما قرار گرفته و ان شاالله بعد از مراحل مطالعاتی احداث آن با هدف تثبیت و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه اجرایی خواهد شد.

وی به برنامه هایی که در فرصت باقیمانده تا اختتامیه اجلاسیه در 25 آذر قرار است برگزار شود اشاره کرد و محوری ترین اقدام را دیدار با خانواده 4000 شهید استان و اهدای تندیس اجلاسیه با تمثال همان شهید در روزهای منتهی به اختتامیه این عملیات بزرگ فرهنگی برشمرد.

فرمانده سپاه استان همچنین از برگزاری نخستین کنگره شهدای مدافع حرم شمال کشور، امشب در بخش یساقی شهرستان کردکوی خبر داد.

سردار صادقی برگزاری جشنواره کشوری فیلم کوتاه طی روزهای 27 و 28 مهر در گرگان، برگزاری یادواره 4000 شهید استان برای گلستانی های مقیم تهران، برگزاری یادواره 600 شهید اهل سنت استان در شهرستان آق قلا، کنگره شهدای طلاب و روحانی در هجدهم آذر، مراسم ویژه کودک و نوجوان در نوزدهم آذر، کنگره شهدای کارمند، نمایش رزمی و فرهنگی به مدت چهار شب از بیستم آذر ماه، برگزاری کرسی تلاوت قرآن در آزادشهر و تجلیل از زنان موثر در دفاع مقدس در علی آبادکتول را از برنامه های پیش بینی شده برای روزهای آتی برشمرد.

وی همچنین از برگزاری گردهمایی بزرگ 30هزار رزمنده استان در بیست و سوم آذر ماه در شهرستان گنبدکاووس با مداحی حاج صادق آهنگران نیز خبر داد.

 دبیرکل اجلاسیه 4000 شهید استان در پایان ابراز کرد: اقدامات ما در بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت قطعا پس از اجلاسیه نیز تداوم پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/