کوهنوردان گمشده در ارتفاعات محمد آباد کتول پیدا شدند

روز گذشته (28 آبان) دو گروه کوهنوردی در ارتفاعات محمد آباد کتول گم شدند که با همکاری نیروهای امداد جمعیت رسان هلال‌احمر و چند دستگاه دیگر علی آباد کتول، همه ی آن ها پیدا شدند.

رضا حاجیلری رییس هلال احمر علی آباد کتول در گفت و گو با زرین نامه بیان کرد: دو گروه کوهنوردی شهرستان‌ گرگان برای صعود به ارتفاعات روستای ییلاقی «چجا»، عازم دهنه محمد آباد کتول شده بودند که روز گذشته (28 آبان) به دلیل مه آلودگی هوا مسیر خود را گم کردند.

وی با اشاره به اعلام گمشدن این کوهنوردان از طریق سامانه 112 هلال احمر استان، اظهار کرد: ساعت 5 صبح گروهی متشکل از نیروهای امدادی هلال احمر، محیط زیست و منابع طبیعی برای یافتن این کوهنوردان به محل اعزام شدند.

حاجیلری تصریح کرد: گروه 9 نفره صبح امروز خود مسیر را یافته و عازم پایین دست شدند، اما جستجو برای یافتن گروه 5 نفره تا شامگاه ادامه داشت و خوشبختانه ساعتی پیش این گروه هم به همت نیروهای جستجوگر و امداد رسان پیدا و به پایین دست هدایت شدند.

رییس جمعیت هلال احمر علی آباد کتول همچنین با بیان اینکه تیم 5 نفره متشکل از 2 خانم و 3 آقا و همچنین تیم 9 نفرده شامل یک زن و 8 مرد بودند که همه ی آن ها در صحت و سلامتی هستند،  گفت: اگر چه از سوی خانواده و نزدیکان این کوهنوردان، مفقودی آن ها به سامانه 112 هلال احمر استان اعلام شده و همه ی دستگاه های امدادرسان به این نکته اذعان داشتند، اما خود کوهنوردان مدعی هستند که گم نشده بودند.  

KOHnavardmohamad1

KOHnavardmohamad1

KOHnavardmohamad1

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه