پرونده فتنه همچنان باز است/ پذیرش برجام نتیجه عدم شفاف سازی فتنه 88 بود

فتنه 88 تیر آخر دشمنان نظام  بود که ملت ایران با هوشیاری و بصیرت این فتنه را خاموش کردند. دشمنان کشورمان به سردمداری آمریکا و با استفاده از سست عنصری برخی خواص داخل کشور، می خواستند فتنه 88 را راه اندازی کرده و انقلاب اسلامی ایران را براندازی کنند، اما با درآیت مقام معظم رهبری و حضور با بصیرت ملت در این صحنه ملی، همه ی توطئه ها خنثی شد.

به گزارش زرین نامه؛ تخم کینه در دل های سیاه مستکبرین و مخالفان نظام که چشم دیدن موفقیت های نظام جمهوری اسلامی را ندارند، پس از شکست مقابل کشورمان در دوران دفاع مقدس و موفقیت های علمی و هسته ای کاشته شد. بر همین اساس در برنامه ریزی چند ساله، فتنه 88 را راه انداختند و از احساسات برخی جوانان و بی بصیرتی برخی خواص استفاده کرده و آشوب به پا کردند که با درایت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، ملت ایران در ۹ دی هوشیاری و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه بر اساس وظیفه رسانه ای که دارد در میزگردی با حضور اساتید و فعالان سیاسی شهرستان علی آباد کتول، به بررسی ابعاد مختلف فتنه 88 و اهمیت بصیرت افزایی در این زمینه پرداخته است:

محمد دیلم کتولی از فعالان رسانه ای شهرستان علی آباد کتول در آغاز این میزگرد با بیان اینکه فتنه 88 پروژه ای عظیم بود که از سال ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده و آدم ها و بودجه های زیادی را برای اجرای آن در ایران سازماندهی کرده بودند، گفت: عدم تمکین از نتیجه انتخابات توسط برخی نامزدها و استفاده از کلید واژه تقلب باعث شد در عاشورای 88 برخی ها به سبب تکمین از خواص بی بصیرت به خیابان ها آمده و عکس امام امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب را پارک کنند و در خیابان شورش راه بیاندازند.

پرونده فتنه 88همچنان باز است

علی اصغر رجبی از اساتید دانشگاه آ با تاکید براینکه پرونده فتنه در دستگاه قضا باید باز شود اظهار کرد: افرادی که در این فتنه قصور داشتند باید به پرونده قضایی آنها رسیدگی شود
وی با اشاره به اینکه فتنه در صدر اسلام با تفاوت هایی هم در تفکر و هم در نگاه وجود داشته، عنوان کرد: انسان ها باید اصلاحات را روی خود انجام دهند تا گرفتار توطئه های اسلام آمریکایی نشوند.

رجبی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در مبارزه با جنگ نرم دشمن، بیان کرد: بعد از حادثه کوی دانشگاه در سال 78، رهبر معظم انقلاب چفیه که نمادی فرهنگ انقلاب اسلامی بود را برگردن نهادند و نوسازی معنوی در دهه چهارم انقلاب اسلامی در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از هنر نمایی مقام معظم رهبری، احیای شعارهای انقلابی بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: ایشان در فتنه 88 حتی یک ذره هم از مواضع انقلابیشان کوتاه نیامدند.

pilehvaRR4pilehvar72

پذیرش برجام نتیجه عدم شفاف سازی فتنه 88 است

علی دنکوب مدیر مسئول هفته نامه دیدبان شما هم با تاکید براینکه ابعاد مختلف حماسه 9دی باید تجزیه وتحلیل شود، تصریح کرد: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این 7سال نبود، موضوع فتنه 88 به فراموشی سپرده می شد.

وی پذیرش برجام را نتیجه عدم شفاف سازی فتنه 88 دانست و افزود: اگر فتنه را برای جامعه تشریح می کردیم، بحث برجام پیش نمی آمد که اکنون خسارت هنگفتی را بپردازیم، خیلی ها در این باره به دلیل ملاحظه کاری های بی مورد و نابجا، ساکت ماندند.

دنکوب با بیان اینکه امریکا قابل اعتماد نیست و با اشاره به نقش امریکا در فتنه 88، گفت: مرگ بر آمریکا گفتن را باید مدام به مردم گوشزد کنیم تا فراموش نشود که امریکا قابل اعتماد نیست و این در حالی است که یکی از تئوریسین های اصطلاحات پرچم امریکا را دور می زند تا مبادا روی آن را لگد کند!

مبارزه با فتنه برای برخی ها تنها در شعار خلاصه می شود

محمد رضا حسینی عضو دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول با اشاره به جنبه تاریخی فتنه که از صدر اسلام وجود داشت، گفت: در زمانی که انقلاب اسلامی هم تشکیل شد، فتنه و فتنه گری وجود داشت و افرادی که در کنار امام(ره) بودند، در سال 88 از همین حربه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کردند. آن ها در کشورمان پیاده نظام آمریکا شدند و در آن روز فتنه را کلید زدند.، ادامه داد: قانون 8 ماده ای تفتیش عقاید، سرک کشیدن در زندگی خصوصی افراد، سخت گیری در جذب جوانان (مهاجرت و سرخوردگی) و ممنوعیت استفاده از لباس آستین کوتاه توسط

وی بیان کرد: فتنه گرها پس از امام(ره)، سیره ایشان را ادامه ندادند و به احزاب و گروه ها متمایل شده و درگیر اشرافی گری شدند. مبارزه با استکبار شعارشان است اما در عمل می بینیم فرزندانشان در کشورهای خارجی زندگی کرده و تربیت می شوند.

حسینی با تاکید براینکه فتنه گرها شعارشان امام بود اما از امام تبعیت نداشتند همان ها تصویب شد.

pilehvaRR4

براندازی نظام و مقابله با رهبری از برنامه های فتنه 88 بود

حجت الاسلام علیرضا رنجبر از فعالان اجتماعی علی آباد کتول هم در این میزگرد گفت: اکبر گنجی یکی از ضد انقلاب ها است که زمانی خود بر دانشجویان سختگیری های زیادی داشت، اما حالا از آزادی حرف می زند.

وی افزود: آن ها زمانی سوار بر انقلاب و به دنبال متاع دنیوی و حکومتی بودند و امروز سوار بر تفکر و آزادی مردم شدند.

رنجبر با اشاره به بازخوانی آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: نگاه دینی مردم به انقلاب اسلامی، پیوندی عمیقی میان عاشورا و رهبر معظم انقلاب ایجاد کرد، از این رو فتنه گران می خواستند در انتخابات 88 مقابل انقلاب عاشورایی ایران عقده گشایی کنند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 حرف بر سر صحت انتخابات نبود، اظهار کرد: برای فتنه 88 از سال ها قبل برنامه ریزی گسترده ای شده بود و هدف آن مرگ بر اصل ولایت فقیه و براندازی نظام ولایی و انقلابی ایران بود که مردم در حماسه 9 دی پاسخ کوبنده ای به همه ی برنامه ریزان فتنه دادند.

رنجبر با اشاره به نقش ولایت فقیه در کنترل فتنه و روشنگری در این باره، اذعان کرد: بعد از خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران، جمعیت 500 هزار نفری در خیابان ها به 500-600 نفر تقلیل یافت و توده مردم تمام رشته های چند ساله دشمن را پنبه کردند.

امریکا ضلع اصلی فتنه در خارج بود

علیرضا طاهری زاده از اساتید دانشگاه بهزیستی و تامین اجتماعی استان گلستان نیز در این میزگرد با اشاره به قدرت ایران اسلامی در منطقه گفت: در امریکا گروه هایی هستند که خط مشی ها را تعیین می کنند، یکی از آن ها گروه اندیشه ورزان هستند. بررسی که می کنید متوجه می شوید که متفکرات آن ها به دنبال توجیه و ایده سازی درباره شیطان نشان دادن ایران در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه امریکا در جنگ تحمیلی فهمید نمی تواند جلوی قدرت ایران اسلامی بایستد، اضافه کرد: امریکایی ها معتقد هستند قدرت باید در دست ماست و سایر کشورها هم اگر قدرتی می خواهند داشته باشد، باید تحت کنترل ما باشد.

pilehvaRR4

طاهری زاده با بیان اینکه انقلاب های رنگی یکی از حربه های آمریکا بود که می خواستند بعد از ایران، در چند کشور دیگر هم آن را پیاده سازی کنند، گفت: ضلع اصلی فتنه در خارج از کشور بود و فضای داخل را مدیریت می کرد. فتنه گران پیش از انتخابات، کلید واژاه تقلب را مطر ح و بعد از انتخابات بحث های خیابانی و انقلاب رنگی را به راه انداختند.

وی اذعان کرد: پروژه انقلاب رنگی در ایران شکست خورد، زیرا فتنه گران دو ضلع مردم و رهبری را کمرنگ فرض کرده بودند. وقتی این نقش ها پررنگ شد، زمین و قواعد بازی را عوض کرد.

نباید از دشمن و فتنه هایش غفلت کنیم

حجت الاسلام سید مهدی موسوی امام جمعه علی آباد کتول در بخش پایانی این میزگرد با بیان اینکه در قرآن آمده است، دشمنی با اسلام مستمر است و کم نمی شود، گفت: نباید از دشمن و فتنه هایش غفلت کنیم. مقام معظم رهبری بارها درباره هوشیاری مقابل دشمن هشدار دادند اما برخی گفتند این توهم دشمن است و ما دشمن نداریم. این خطرناک است که ما دشمن داشته باشیم اما مسئولین ما فکر کنند که این ها توهم است و دشمنی وجود ندارد.

وی افزود: یکی دیگر از خطراتی که انقلاب ما را تهدید می کند، دخالت هواهای نفسانی در مسایل سیاسی واجتماعی است. امام علی (ع) همواره بر زهد تاکید داشتند.

موسوی یادآور شد: مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای، به طور جدی مخالف پذیرفتن مسئولیت رهبری بودند اما برخی به هر قیمتی منتظر ه دست آوردن ریاست هستند.

وی با اشاره به فتنه سخت و سنگین سال 88، گفت: انقلاب اسلامی چه بسا در آینده فتنه های سخت تر، سنگین تر و جاده ای سنگ لاخ تر را تجربه کند که در این مسیر به عمارهایی نیز است که پرچم دار بصیرت باشند و در فتنه ها گمراه نشوند و دشمن میان آن ها نفوذ نکند.

pilehvaRR4

موسوی تصریح کرد: برای اینکه در فتنه ها گمراه نشویم باید با به دنبال انس با قرآن کریم و تحکیم از آن باشیم. مقررات الهی را در جامعه اسلامی پیاده سازی کرده و سنت ساده زیستی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولین نباید سیره دشمنی با استکبار و پیروی از آرمان های انقلاب اسلامی را فراموش کنند، تاکید کرد: تا وقتی اسلام هست مرگ بر آمریکا هم هست. در واقع دشمنی با سیاست های استکباری امریکا جزئی از دین ماست. باید بدانیم امریکا هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نیست.

امام جمعه علی آباد کتول در پایان تاکید کرد: همه ی ما باید مقلد رهبر معظم انقلاب در امور سیاسی نظام و حکومت باشیم. هر کس انقلاب را قبول دارد، پیروی از ولایت فقیه جز لاینفک آن است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه