اینجا جوانان «امام رضا (ع)» زکات علم می دهند+ تصاویر

تعدادی از بسیجیان علی آباد کتول در پایگاه بسیج امام رضا (ع) این شهرستان گرد هم جمع شده اند تا در بحبوحه ی امتحانات دانش آموزان، زکات علم خود را بپردازند.

به گزارش زرین نامه؛ امام علی (ع) فرموده اند؛ «زکات علم نشر آن است.»

این پیام سخن از آن دارد که عالِم بايد ، به شکرانه نعمتي که خداوند نصيب او کرده است، ديگران را از دانش خود بهره مند ساخته و یکی از حقوق علم و آگاهي را ادا کند.

ترويج علم و دانش يک توصيه اخلاقي در دین مبین اسلام است. بر همین اساس هم معاونت علمی و پژوهشی پایگاه بسیج امام رضا (ع) مسجد جامع علی آباد کتول از 5 سال پیش حلقه های علمی تشکیل داده است که در آن بزرگترهای پایگاه که شامل فرهنگیان، فارغ التحصیلان، دانشجویان و دانش آموزان سال بالایی دبیرستان ها هستند، هنگام فرا رسیدن امتحانات میان ترم و پایان ترم سال تحصیلی، به طور رایگان در درس ها به کوچکترها کمک می کنند تا اشکلات درسی آن ها رفع شده و با انرژی بیشتر در امتحانات حاضر شوند.

payegahreza1

در امتحانات میان ترم امسال هم 6 نفر از بزرگتر های پایگاه 45 دانش آموز را در 6 گروه سازماندهی کرده و ساعاتی از وقت خود را این روز ها به پرداخت زکات علم خود اختصاص داده اند تا به دانش آموزان بسیجی در آموختن بهتر درس ها کمک کنند.

رضا شریعتی بسیجی جوانی است که روزی در همین پایگاه دانش آموز بوده و حالا معاونت علمی پژوهشی آنجا را عهده دار است.

وی در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه می گوید: از سال 91 این تصمیم گرفته شد که در پایگاه حلقه های علمی راه اندازی کرده و موقع امتحانات میان ترم و پایان ترم مدارس، به دانش آموزان در درس هایشان کمک کنیم.

شریعتی با بیان اینکه آن زمان من دانش آموز بودم، می افزاید: به دلیل علاقه ام، آن زمان به دانش آموزان کوچکتر از خودم در درس ها کمک می کردم و از دانش آموزان و دانشجویان بزرگتر از خودم هم در رفع اشکلات درسی ام کمک می گرفتم.

وی با اشاره به سابقه قدیمی این حلقه های علمی در پایگاه بسیج امام رضا (ع)، اظهار می کند: برگزاری این کلاس های آموزشی، تنها مربوط به این 5 سال نیست. در گذشته هم بعضی از دانش آموزان بسیجی با حضور در مسجد جامع، دور هم می نشستند و با هم درس می خواندند و هر کدام که مسئله ای را واردتر بود به بقیه می آموخت.

payegahreza1

شریعتی با بیان اینکه ما از توان فارغ التحصیلان و دانشجویان داوطلب پایگاه برای اجرای این طرح استفاده کرده ایم، می افزاید: در این طرح جدید ما کار آن دانش آموزان را سازماندهی کرده و حلقه هایی تشکیل داده ایم که هر کدام یک سرگروه دارد. گاهی خود این سرگروه ها نقش مربی را عهده می گیرند و گاهی هم برخی فرهنگیان بسیجی که هنگام نماز جماعت به مسجد می آیند، برای تدریس در این کلاس ها اعلام آمادگی می کنند.

پدر یکی از دانش آموزان عضو این پایگاه بسیج در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه می گوید: این طرح بسیار خوبی است، زیرا دانش آموزان در مسجد که خود یک پایگاه مذهبی و قابل اطمینان است، هم از لحاظ فرهنگ اسلامی ارتقاء می یابند و هم موقع امتحانات مشکلات درسی خود را برطرف می کنند.

payegahreza1

payegahreza1

payegahreza1

گزارش: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه