لزوم ثبت ایده های مهم نخبگان / دور همی های علمی باید بیشتر شود / پرهیز از فعالیتهای موازی در عرصه علمی

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان گفت:مرحله اول در راه پیشرفت کشور و استان شناسایی توانمندی ها و ظرفیتهای استان می باشد.

به گزارش زرین نامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی؛ پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان ؛ اسماعیل مهدیانی در کارگروه علمی و پژوهشی علی آباد کتول اظهار کرد: مرحله اول در راه پیشرفت کشور و استان شناسایی توانمندی ها و ظرفیتهای استان می باشد.

مهدیانی با اشاره به اینکه اقدامات موازی باید کنار برود تصریح کرد: اگر به عنوان مثال ما در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آزمایشگاه داریم و این آزمایشگاه هفته ای دو روز فعال است دیگر نیاز نیست در دانشگاه های دیگر همین آزمایشگاه را بزنیم ، باید جوری برنامه ریزی کنیم که سایر دانشجویان و پژوهشگران نیز از این آزمایشگاه استفاده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان بسیج علمی طرح ها و ایده های علمی توجیه پذیر برای پیشرفت کشور که هزینه آن بالای 3 میلیون است را در تهران بررسی می کند که در 31 استان بعدی مشابه آن وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه ایده های نظامی بصورت ویژه تر دیده می شود گفت : با توجه به حساسیت این موضوع این طرح ها بعد از توجیه و خریداری ، در اختیار مراکز نظامی قرار می گیرد.

مهدیانی به جشنواره بسیج علمی در 11 بهمن ماه اشاره کرد و گفت : در این جشنواره طرح ها و ایده های علمی و پژوهشی و فناوران در اختیار و دسترس همگان خواهد بود و استانهای مختلف با اختراعات همدیگر آشنا می شوند.

وی از نشستها و دور هم بودن های علمی استقبال کرد و گفت: در این نشستها تبادل نظر و ایده صورت می گیرد و این خیلی خوب است و من در کل با جلسات یک طرفه که بصورت سخنرانی باشد مخالفم و معتقدم یک نخبه باید در نشستها حرف بزند و از ایده ها و خلاقیت ها بگوید.

رئیس سازمان بسیج علمی گلستان ثبت و ضبط ایده ها را امری مهم و ضروری خواند و تاکید کرد: ممکن است چنین فرد نخبه ای در راه منزل دچار حادثه بشود و خدای نکرده دیگر فرصت پرداختن به ایده و طرح بسیار خوب او وجود نداشته باشد لذا بایستی به این امر اهتمام ورزید.

در پایان این نشست، تندیس جشنواره جهادگران علم و فناوری توسط رئیس سازمان بسیج علمی گلستان به مسعود سعیدی رئیس کارگروه مکانیک سازمان بسیج علمی استان اهدا شد.

IMG 3093

IMG 3095

IMG 3100

IMG 3103


انتهای پیام /