۲۵۰ هزار هکتار مزارع زراعی استان گلستان بیمه شد

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان گلستانی از ابتدای فصل کشت تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از زمین‌های خود را بیمه کرده‌اند.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم؛ امیر محتشم امیری صبح امروز در حاشیه بازدید از باغات خسارت دیده در جمع خبرنگاران درباره میزان پوشش بیمه کشاورزی و پرداخت خسارت به باغداران اظهار داشت: کشاورزان و زارعان گلستانی امسال بیش از 250 هزار هکتار از زمین‌های خود را بیمه کرده‌اند که بیش از 2 برابر پارسال است.

وی تصریح کرد: پارسال کشاورزان تنها 103 هزار هکتار از زمین‌های خود را بیمه کردند که علت این افزایش، بیمه رایگان و اجباری محصول کلزا یکی از این دلایل بود.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: در بخش بیمه باغداران متاسفانه استقبال خوبی از این بخش نشده و در سرمای اول آذرماه تنها 138 هکتار از 6 هزار و 400 هکتار از باغات استان بیمه بودند که تنها به آنها خسارت تعلق می‌گیرد.

محتشم امیری اظهار کرد: با وجود حمایت خوب از بیمه باغات که حدود 7 میلیون به محصول و 6 میلیون هم به درخت تعلق می‌گیرد اما متاسفانه استقبال در این بخش در استان بسیار پایین است.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گلستان گفت: مهلت بیمه محصولات زراعی برای کشاورزان با پایان دی ماه به پایان رسید اما باغداران هلو و شلیل‌کار تا یک ماه آینده فرصت دارند.

محتشم امیری تصریح کرد: عملکرد این صندوق در بررسی وضعیت خوب بوده اما شرایط بیمه‌ای نیاز به بازنگری و کمک دولت دارد تا بیمه توسعه یافته‌تری در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان هم در این بازدید گفت: استان گلستان با توجه به حوادث فراوانی مانند خشکسالی، سیل و گرمای بی‌سابقه، نیازمند خدمات بیمه‌ای ویژه است.

سهراب سهرابی تصریح کرد: خدمات بیمه‌ای بهتر نیازمند اعتبارات لازم است و پرداخت به موقع خسارت هم به مردم اطمینان خاطر می‌دهد و سبب امنیت غذایی و تولید در کشور می‌شود و این مراحل مانند زنجیر به هم چسبیده است.

انتهای پیام/