انقلاب اسلامی، مائده ای الهی برای ملت ها در قرن بیستم بود/ ایران امروز مستقل ترین کشور دنیاست

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به فضای خفقان آور دوران رژیم شاهنشاهی طاغوت، گفت: انقلاب اسلامی یعنی هویت، حیات و جان ملت ایران و مائده ای الهی که خداوند در قرن بیستم به ملت ایران و همه امت های اسلامی هدیه کرد و به واسطه آن ایران امروز مستقل ترین کشور دنیاست.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رخدادهای تاریخ بشریت است که زوایای گوناگون قابلیت بررسی دارد.

وی با بیان اینکه از میان شعارهای مردم در روزهای نهضت می توان به جایگاه انقلاب اسلامی دست یافت، اظهار کرد: یکی از مهمترین شعارهای مردم در آن روزها، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که رکن اصلی حرکت های مردمی را شکل می داد.

موسوی با اذعان به اینکه «رهبر ما خمینی است» از دیگر شعارهایی بود که به طور واضح در جریان تظاهرات ابراز می شد، یعنی همه مردم یکصدا رهبری را فریاد می زدند، ادامه داد: رهبر اصلی انقلاب امام (ره) بود و دیگران در رتبه های بعدی قرار می گرفتند. در واقع ولایت فقیه هدف و ماهیت نهضت بود، که این مهم در طول انقلاب اسلامی هیچگاه مورد غفلت واقع نشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رهبری در انقلاب اسلامی، تاکید کرد: نظریه پردازها درباره ماهیت انقلاب اسلامی تحلیل می کنند و گاهی برای آن ریشه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قائل هستند، که با واقعیت منطبق نیست، اما ما برای اینکه قضاوت درستی داشته باشیم باید به شعار اصلی مردم و اهمیت وجود رهبری در جریان انقلاب اسلامی توجه کنیم.

ملت ایران زخم خورده استعمار بود

موسوی با بیان اینکه انقلاب از همان آغاز با رهبری واحد و مرجع تقلید شکل گرفت و یک خواسته مردمی بود، متذکر شد: امام خمینی (ره) به عنوان نائب امام زمان(عج) و پیوند با ولایت توانست با قدرت معنوی خودش رهبری امت را در دست بگیرد، چرا که مردم ایران پیوند عمیقی با ولایت و ائمه اطهار (ع) دارند.

امام جمعه علی آبادکتول اذعان کرد: مردم امام را پذیرفتند زیرا دیدند همه ی خواسته های آنان یعنی استقلال، آزادی و حکومتی مردمی و اسلامی از لسان امام شنیده می شود و فرمایشات ایشان منطبق بر خواسته های دلشان است و از آنجایی که سال ها زخم خورده استعمار و وابستگی ساختاری حکومت به کشورهای خارجی بوده و از عمق جان از این وابستگی ها ناراحت بودند، به امام اقتدا کردند.

وابستگی رژیم پهلوی به امریکا قابل انکار نیست

موسوی با بیان اینکه وابستگی رژیم پهلوی به امریکا اصلاً قابل انکار نیست و اگر کسی انکار کند یا بی اطلاع است یا غرض و مرضی دارد، تأکید کرد: وابستگی رژیم شاهنشاهی ایران به امریکا به اندازه ای بود که عزت مردم را لکه دار کرده و به واسطه قوانینی مثل کاپیتولاسیون تحقیر شده بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران آزاده هستند، گفت: نقاط تاریخی مانند نهضت مشروطه و ملی شدن نفت نشان می دهد ملت ایران آزادی خواه است و تحمل وابستگی را ندارد، ملت ایران بر همین اساس مکتب تشیع را پذیرفت.

انقلاب اسلامی از قیام عاشورا الگوی گرفت

امام جمعه علی آبادکتول با اشاره الگو گیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) به شدت در این مردم اثر گذاشت که بردگی را در هر چهره و صورتی نپذیرد و در جهت نفی استبداد و دیکتاتوری قیام کند.

موسوی با بیان اینکه در آن زمان مردم جرأت نداشتند حتی کوچکترین کلمه ای علیه دولت بگویند و ترس از ساواک و جاسوس های ساواک به قدری بود که زن و مرد در خانه به هم اعتماد نداشتند، تاکید کرد: نظام شاهنشاهی بدترین و مزخرف ترین و منحط ترین نظام است، نظامی موروثی که در زندگی بشر بروز کرده و نمونه اش را امروز در نظام پادشاهی سعودی داریم.

وی با تاکید بر اینکه این شیوه مضحک و منحط اعتراضات مردمی را برانگیخت، افزود: برای مردمی که چنین اوضاعی را مشاهده می کردند، به طور یقین آزادی بسیار شیرین و دلپذیر بود.

ایران امروز مستقل ترین کشور است

امام جمعه علی آبادکتول در ادامه با بیان اینکه هیچ کشوری مانند ایران استقلال ندارد و حتی امریکا هم وابسته به اسرائیل است، تصریح کرد: ایران اسلامی امروز مستقل ترین کشور هم از لحاظ ساختاری و هم محتوایی است که این استقلال با این عظمت را انقلاب اسلامی به ملت ما داد.

موسوی فضای بیان راحت اعتراضات مردمی را حاصل انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی یعنی حیات، هویت و جان ملت ایران و مائده ای الهی که خداوند در قرن بیستم به ملت ایران و همه امت اسلامی هدیه داد.

وی متذکر شد: انقلاب اسلامی حرکتی است که بر مبنای ارزش های الهی نهاده شده و لذا هیچ تحرکی آن را تکان نمی دهد، از همین رو انقلاب شکوهمند اسلامی به رغم تلاش های معاندین، هنوز با همان صلابت، قدرت، شور و نشاط و بدون کوچکترین انحرافی، در حال حرکت است.

امام جمعه علی آبادکتول در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد، که لازمه طبیعت و نقص بشر است و در هر دوره ای بوده، اما برکات انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر است و ان شاالله پیام آن همه قله های جهانی را فتح کند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه