۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شد

استاندار گلستان گفت: تاکنون از طریق معرفی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، ۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به ۶۴۰ واحد تولیدی استان گلستان پرداخت شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم ؛حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: امید داریم رسم خدمتگزاری را در جامه اقدام و عمل در سال آینده داشته باشیم و آغازگری، قدرت خلقت، نشانه‎هایی از قیامت، صله رحم در نوروز دیده می‎شود.

وی تصریح کرد: از آغاز سال پیام مقام معظم رهبری که در شعار سال که راه توشه بزرگ در طول سال و به تبع آن در سال‎های دیگر قرار می‎گیرد شاکر هستیم و این بنیانگذاری خوبی است که مقام معظم رهبری در طول سال‎ها این شعار‎ها را نهادینه کردند و نتایج بلندی به همراه داشته است.

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر فردی نتیجه این شعار را در طول سال‎ها رصد کند می‎تواند به نتایج چشمگیری برسد و دانشگاه‎های ما باید به این موضوع بپردازند و حتی پایان‎نامه‎هایی در این موضوع شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید به رهاورد نظام و کارآمدی نظام توجه داشته باشیم، تاکید کرد: دشمن درصدد این است که نظام را ناکارآمد نشان دهد و ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی نتایج زیادی داشتیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه خانه‎های بهداشت را در همه روستاها ایجاد کردیم، افزود: باید به دستاوردهای نظام بپردازیم و آنها را در شرایط مقایسه‎ای با گذشته قرار بدهیم.

صادقلو افزود:8 هزار و 333 پروژه را در طول دوره دولت تدبیر و امید داشتیم که از این میزان 595 مورد کلنگ‎زنی بود و این پروژه‎ها پیشرفت 20 تا 80 درصدی دارند.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه‎ها 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به همراه داشته و این پروژه‎ها در زمینه عمرانی و اقتصادی بوده است.

استاندار گلستان یادآور شد: در راستای بحث اقتصاد مقاومتی عملکرد خاص و مشخصی داریم و لازم است از بانک‎ها که همت کردند که زمینه تسهیلات که آثار زیادی را در استان داشته قدردانی کنم.

صادقلو افزود: تاکنون از طریق معرفی کارگروه معرفی تسهیل 400 واحد صنعتی در استان، 470 میلیارد تومان پرداخت کردیم و از طریق پرداخت مستقیم 240 واحد 250 میلیارد تومان دریافت کردند و در مجموع به عنوان اقتصاد مقاومتی 640 واحد با 720 میلیارد تومان تسهیلات ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه رتبه پنجم اقتصاد مقاومتی را در کشور داریم، اظهار کرد: از 137 پروژه که در دست کار داریم در استان گلستان تا بهمن ماه امسال نزدیک به 80 درصد پیشرفت داشتیم.

استاندار گلستان افزود: در سفری که ریاست جمهوری به استان گلستان داشتند 121 پروژه به عنوان تفاهمات و بیش از چهار پروژه به عنوان تصمیمات داشتیم و از این میزان 120 پروژه در بخش تفاهمات به اتمام رسیده است.

صادقلو به طرح جزیره آشوراده اشاره کرد و افزود: بحث گردشگری این جزیره آشوراده در کمسیون ماده 2 باید تصمیم‌گیری نهایی شود و امید داریم بتوانیم پس از اتخاذ تصمیمات نسبت به این پروژه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه امید داریم زهکشی اراضی استان را به یک نتیجه برسانیم، افزود: بحث ریل‎پایه یا متروی روباز را برای راه‎آهن گرگان ـ مشهد در حال پیگیری هستیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه پنجره واحد را در استان گلستان دنبال کردیم، افزود: امسال اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان و اجلاسیه نماز را در سطح استان گلستان داشتیم که مورد استقبال قرار گرفت.

صادقلو با بیان اینکه مدیران نسبت به رویکرد سال 1396 در استان گلستان توجه داشته باشند، افزود: بررسی این رویکرد جزء نخستین برنامه‎های ما در سال آینده خواهد بود.

وی انتخابات را یک ظرفیت برای نظام و کشور دانست و افزود: مسئله انتخابات یک امر قیامتی است و باید ملاحظات قیامتی را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار گلستان افزود: نباید روش‎هایی در انتخابات در نظر گرفته شده که با روش‎های جناجی، اصلیت قومیتی و رانت شخصی پیروز انتخابات شود و ما مسئولیت نسبت به این موضوع داریم.

صادقلو با بیان اینکه در بحث ایام نوروزی باید توجه ویژه‎ای به اخلاق در رسیدگی و نظم و نظافت شود، افزود: باید صادقانه و برای رضای خدا به مردم خدمت کنیم و این موضوع رمز سربلندی و موفقیت ماست.

انتهای پیام/