فعالیت ۲۹ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ۲۹ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست دولتی و خصوصی در استان گلستان کودکان را نگهداری می‌کنند.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط‌ عمومی بهزیستی استان گلستان؛ ابراهیم غفاری در بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان دستگاه قضائی استان از 2 مرکز نگهداری کودکان اظهار داشت: 29 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت نظارت بهزیستی در استان فعال هستند که از این تعداد تنها یک مرکز که شیرخوارگاه است دولتی بوده و بقیه به‌صورت خصوصی و تحت نظارت و حمایت بهزیستی هستند.

وی با بیان این‌که از سیاست های بنیادین سازمان بهزیستی، ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک در محیط خانواده است، تصریح کرد: زندگی کودکان در محیط‌های غیر از خانواده (خانه نوزادان، کودکان و نوجوانان) به صورت موقت صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان این که کودکان در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی براساس تفکیک سن و جنس نگهداری می‌شوند، افزود: این افراد تا فراهم شدن زمینه انتقال موقت یا دائم به خانواده و جامعه، در مراکز شبه خانواده مورد مراقبت و پرورش قرار می‌گیرند.

در ادامه این بازدید خانم لشکری مدیر مرکز ریحانه به معرفی این مرکز و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی آن پرداخت و اظهار کرد: این کودکان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی حائز مقام‌های نخست کشوری از جمله در المپیاد ریاضی و رشته نقاشی نیز هستند.

لشکری گفت: فعالیت موسسه خیریه ریحانه از سال 81 با کسب مجوز از سازمان بهزیستی آغاز شده و درحال حاضر در امر نگهداری فرزندان 3تا 6 سال(پسر و دختر) و 12تا 18 سال دختر فعالیت دارد.

وی افزود: ساختمان جدید موسسه خیریه ریحانه که در سال گذشته باحضور نماینده ولی فقیه دراستان افتتاح شد، در زمینی به مساحت 420 مترمربع و با افزون بر یک‌هزار مترمربع زیربنا در 4 طبقه شامل 9واحد آپارتمان، 21اتاق و 9سالن و با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیاردریال ساخته شده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه