دهیاری ها، تجلی علم و تجربه در مدیریت نوین روستایی

بخشدار کمالان شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه رشد صنعت گردشگری و توریسم در روستاها موجب رونق تولید و اشتغال شود، گفت: دهیاران علم و تجربه را در مدیریت نوین روستایی متجلی ساخته و در سال های اخیر سبب رشد و پیشرفت روستاها شده اند.

به گزارش زرین نامه؛ سید رحمت اله میردیلمی جمع خبرنگاران بیان کرد: تا قبل از سال 77 بسیاری از روستاها به دلیل خلاء ها و سوء مدیریت ها در حال تخلیه بودند اما با ظهور دهیاری ها در سال های اخیر شاهد مهاجرت معکوس به روستاها و رونق دوباره آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه برخی اعمال سلیقه ها دهیاری ها را مورد بی مهری قرار داده و سبب متزلزل شدن این نهاد می شود، اذعان کرد: در این مسیر هنوز نواقص و کاستی هایی وجود دارد، که لازمه رفع آن، استفاده از تجربیات کارشناسان و دهیاران برای اصلاح قوانین است.

قانون دهیاری ها نیازمند پالایش است

میردیلمی گفت: یکی از ضرورت های امروز مدیریت روستایی ما، پالایش قانون دهیاری هاست، زیرا هر سال شاهد تحصیل و فراغت کارشناسان جوان زیادی در رشته های مختص روستایی و معماری هستیم که می توانند دهیاران خوبی برای روستاها باشند.

میردیلمی با تاکید بر اینکه رشد صنعت گردشگری و توریسم در روستاها را عامل رونق تولید و اشتغال را رونق دانست و افزود: مهاجرت معکوس به روستاها موجب افزایش استعدادها در بخش شوراها، دهیاران، معتمدین و افراد صاحب نظر و تجربه شده است که می توانند در چرخه پیشرفت روستایی وارد شوند.

بخشدار کمالان با قدردانی از دهیاران فعال این بخش شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: با عزمی جمعی و بهره مندی از افکار و راهنمایی های افراد با استعداد و با تجربه، روستاهایمان را به سوی جهشی بزرگ در راستای توسعه پایدار با تولید و اشتغال هدایت کنیم که این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه جامع دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه