گشت‎زنی 32 اکیپ برای مقابله با بهره‎برداران چاه‌های غیرمجاز/ بالا بودن سرانه مصرف آب شهری در گلستان نسبت به میانگین کشوری

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان از گشت‌زنی 32 اکیپ برای مقابله با بهره‎برداران چاه‌های غیرمجاز خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل ازفارس؛ علی نظری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: برای بهره‎وری بیشتر از منابع آب باید به فکر ایجاد یک مجموعه یکپارچه برای ساماندهی منابع آبی باشیم.

وی با بیان اینکه تخصیص آب در حوزه کشاورزی استان 78 درصد است، تصریح کرد: لازمه مصرف و کنترل آب در بخش کشاورزی این است که کنتور هوشمند در استان داشته باشیم اما این امر هنوز به طور کامل صورت نگرفته است درواقع زمانی که داده‎ها را در اختیار داشته باشیم می‎توانیم برنامه‎ریزی مناسبی انجام داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان ادامه داد: آبی که در اختیار ماست باید به صورت بهینه استفاده کنیم در این رابطه کشاورزان می‎توانند با انتقال آب از محل استحصال تا مصرف با لوله و خودداری از چاه‌های غیرمجاز به صرفه‎جویی در آب کمک بسزایی داشته باشند.

نظری با اشاره به گشت‎زنی 32 اکیپ برای مقابله با بهره‎برداری از چاه‌های غیرمجاز در سطح استان گفت: اگر خسارتی که قانونگذار برای بهره‎برداران چاه‌های غیرمجاز وضع کرده است را به مرحله اجرا درآوریم کشاورزان باید تمام محصول خود را در ختیار قانون قرار دهند.

عرضه و مصرف آب مدیریت شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه باید مدیریت عرضه و مصرف آب را با هم رعایت کنیم، افزود: در غیر این صورت باید از آب‎های نامتعارف استفاده کرد و به سمت شیرین‎سازی آب دریا پیش برویم.

نظری بیان کرد: شهروندان نیز آب شرب خانگی را درست مصرف کنند سرانه مصرف آب شهری در کشور 230 لیتر در شبانه‌روز و برای هر نفر است اما در استان گلستان 270 لیتر در شبانه‌روز برای هر یک نفر آب استفاده می‎شود در حالیکه امروز کشورهای دنیا به 140 لیتر مصرف در شبانه‎روز راضی شده است.

وی اذعان کرد: باید ادوات کاهنده در جهت کاهش و صرفه‎جویی در مصرف آب تولید کرد و با قیمتی ارزان نیز در اختیار مردم قرار داد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه