طرح "افزایش عملکرد تولید در واحد سطح" در مزارع گوجه اجرا می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان با پیش‌بینی تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه در استان، گفت: طرح "افزایش عملکرد تولید در واحد سطح" در مزارع گوجه در گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم؛ محمدرضا عباسی  با اشاره به برداشت گوجه از مزارع استان گلستان اظهار داشت: با آغاز برداشت گوجه از مزارع استان گلستان پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار تن گوجه در استان گلستان تولید شود.

وی افزود: امسال در بیش از 4400 هکتار از زمین‌های استان گلستان گوجه کشت شد که پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار تن گوجه تولید و به مراکز فرآوری تحویل شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: با توجه به اینکه ما نمی‌توانیم سطح زیر کشت را افزایش دهیم، از روش‌های جدید برای افزایش تولید استفاده می‌کنیم.

عباسی تصریح کرد: در طی برنامه ششم باید سطح زیر کشت گوجه در استان گلستان کاهش یابد یعنی از 6 هزار هکتار به 4 هزار هکتار برسد و این کاهش باید با افزایش تولید همراه باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: افزایش عملکرد مستلزم مدیریت به زراعی، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آبیاری است که این عوامل در کنار هم افزایش تولید در واحد سطح را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با اجرائی شدن درست این عوامل، تولید در هر هکتار به 70 تا 80 تن در هکتار می‌رسد که در حاضر تولید در استان گلستان بین 40 تا 50 تن در هکتار است.

عباسی افزود: با توجه به نیاز شدید کشور به دانه های روغنی با کاهش سطح زیر کشت گوجه، زمین ها به سطح زیر کشت این گیاهان می‌رود و در کنار آن اقتصاد کشاورزان گوجه‌کار هم با افزایش تولید حفظ می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: امسال برنامه کشت گوجه 4500 هکتار بود که 4450 هکتار کشت شد که با رعایت اصول کشاورزی تولید در استان مناسب است.

انتهای پیام/