شرایط ویژه پلیس گلستان برای رفع توقیف ۲۰ هزار موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور ‌گلستان با اشاره به وجود ۲۰ هزار موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ‌های استان ‌‌گفت: پرداخت خلافی موتورسیکلت‌های توقیف شده به صورت اقساطی فراهم شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم، ایوب شرافتی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در 4 ماه نخست امسال، 4 هزار و 103 خودرو شماره‌گذاری شده، اظهار داشت: 8 درصد در خودروهای نو شماره افزایش داشتیم و 19 هزار و 732 خدمات به مردم در مرکز شماره‎گذاری و تعویض پلاک خدمات ارائه شده است.

وی تصریح کرد: براساس آماری که در سامانه آمارگیری ناجا داریم، در استان گلستان 311 هزار و 602 خودرو در حال تردد هستند و برحسب جمعیت استان می‎توان گفت به ازای هر 6 نفر یک خودرو در استان گلستان وجود دارد.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه هر 4 نفر، یک وسیله نقلیه در استان گلستان دارند، تاکید کرد: 210 هزار و 237 موتورسیکلت در سطح استان گلستان وجود دارد، که براساس این آمار به ازای هر 9 نفر یک موتورسیکلت در استان گلستان وجود دارد.

شرافتی یادآور شد: موتورسیکلت یک معضل جدی ترافیکی را در سطح استان گلستان به وجود آورده و باید خانواده‎ها به این مهم توجه داشته باشند که نوجوانانی که به سن قانونی نرسیدند و گواهینامه دریافت نکردند موتورسیکلت در اختیارشان قرار داده نشود.

وی به موتورسیکلت‎های در پارکینگ اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی گذاشتیم و یک شرایط بی‎سابقه برای افرادی که موتور سیکلت‌شان در پارکینگ است فراهم کردیم و تا یک مهر ماه این فرصت داده شده که هر فردی به بیمه مراجعه کند می‎تواند مانند موتورسیکلت‎های صفر کیلومتر بیمه کند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه حداقل بیمه برای موتورسیکلت‎های توقیفی 6 ماه در نظر گرفته شده، افزود: بیش از 20 هزار موتور سیکلت در پارکینگ‎ها استان وجود دارد که فضای پارکینگ‎های ما را اشغال کرده است.

شرافتی با بیان اینکه پرداخت خلافی به صورت اقساطی فراهم شده، تاکید کرد: اگر یک سوم از خلافی موتورسیکلت‎ها پرداخت شود می‎توانند به صورت اقساطی بقیه جرائم را بپردازند و تا روز نخست مهر ماه 50 درصد هزینه پارکینگ نیز بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه