«محمدآبادکتول» به روستای کارآفرین نمونه تبدیل می شود

دهیار محمدآبادکتول با تامید بر لزوم اجرای پیام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مقام معظم رهبری گفت: روستای هدف گردشگری محمدآبادکتول به روستای «کارآفرین نمونه» تبدیل خواهد شد.

محمد علی دیلمی در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: اقتصاد یکی از آیتم های مهم در برنامه ریزی توسعه پایدار روستایی است، چرا که به ارتقاء کیفیت زندگی و ماندگاری روستاییان می انجامد.

وی توسعه کارآفرینی را بهترین استراتژی در محیط های روستایی دانست و اظهار کرد: توسعه کارآفرینی و ورود روستاییان به مباحث تولیدکالا، بازار و ایجاد بنگاه های خرد اقتصادی، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و می تواند زمینه ساز ماندگاری مردم در روستاها شود.

دیلمی عنوان کرد: روستای محمدآبادکتول با توجه به پتانسیل های گردشگری، بومگردی، باغداری، شیلات و صنایع دستی و اقدامات کارآفرینی اهالی روستا در زمینه رونق صنایع دستی و رشد جایگاه های عرضه محصولات سنتی می تواند در ایجاد کسب و کار و ورود روستاییان به چرخه تولید موفق باشد.

دهیار محمد آباد کتول با اشاره به اجرا طرح روستای بدون بیکار در این روستا گفت: انتخاب محمد آباد کتول به عنوان روستای بدون بیکار می تواند سبب تحولی در مسیر اقتصاد روستایی شهرستان علی آباد کتول شود و اعتماد به نفس و انگیزه روستاییان برای ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی را ارتقاء دهد.

دیلمی با تاکید بر اهمیت موفقیت این پروژه در شهرستان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به استراتژی روستای کارآفرین نمونه در محمد آباد کتول به همگرایی و مشارکت دستگاه ها نیاز داریم که امیدواریم تا رسیدن به هدف همراه ما باشند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه