پایان بیش از یک دهه بی آبی برفتان کتول به دست توانمند بسیج+ تصاویر

اهالی روستای برفتان شهرستان علی آباد کتول بیش از یک دهه است که با مشکل بی آبی و کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و حال با ورود بسیج سازندگی این مشکل حل می شود.

به گزارش زرین نامه؛ همزمان با آغاز فصل بهار هر سال، فصل کم آبی و قطع شدن های مکرر آب آشامیدنی در روستای برفتان هم آغاز می شود و با تشدید تنش های آبی در نیمه های بهار، موج اعتراض های اهالی این روستا هم اوج می گیرد.

آب روستای برفتان در حال حاضر از طریق مجتمع گلستان تامین می شود و بنا به دلایل مختلفی (که در این نوشتار مجال تشریح آن نیست)، مشکل بی آبی در فصل های بهار و تابستان تا نیمه های پاییز شدت بیشتری می گیرد و علیرغم تجمع ها و اعتراضات اهالی این روستا مقابل فرمانداری و جلسات مختلف با مسئولین نتیجه ای که منجربه حل مشکل بی آبی شود، رخ نداد.

این مشکل بی آبی که گریبانگیر روستای برفتان و محمد آباد کتول است، کم کم به معضلی تبدیل شده و شکل یک آسیب اجتماعی را به خود گرفت و با وجود حفر چاه و تامین تجهیزات برای راه اندازی آن، کار همچنان بر زمین مانده و مردم حتی تابستان سال جاری را هم با بی آبی های مکرر که گاهی زمانش به بیش از 20 ساعت می رسید، گذراندند.

684646

به گفته حسن هدایتی فرماندار علی آباد کتول بیش از 60 روستای این شهرستان با مشکل آب مواجه هستند که مشکل بیشتر این روستاها با تامین اعتبار حل می شود.

حال بسیج سازندگی با عنوان قرارگاه پیشرفت و آبادانی پا به میدان گذاشته و در صدد حل مشکل آب روستای برفتان که پیش از این نیز گزارشات متعددی درباره موج اعتراضات مردمی و لزوم حل مشکل آب شرب این روستا توسط پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه منتشر شده بود، برآمده است.

سرهنگ محمود بیات فرمانده سپاه پاسداران شهرستان علی آباد کتول در حاشیه اجرای پروژه اجرای خط انتقال آب شرب روستای برفتان در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی از 1000 روستای کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، معشتی و عمرانی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء، 100 روستای کشور در فاز اول انتخاب شده که یکی از این روستاها، دهستان زرین گل در شهرستان علی آباد کتول است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه های اولویت دار شهرستان علی آباد کتول تامین آب شرب است، گفت: در حال حاضر کارهای تحقیقاتی و اولویت بندی پروژه ها بر اساس تامین نیازهای معیشتی و فرهنگی- اجتماعی این شهرستان انجام شده است که با اجرای این پروژه ها شاهد کوچ کمتر روستاییان به شهر و احتمالاً مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

بیات با بیان اینکه در پروژه برفتان یک هزار و 700 متر خط انتقال آب شرب از چاه (واقع در پشت ساختمان های مسکن مهر روستای رحمت آباد) تا منبع آب این روستا اجرا می شود، تصریح کرد: مشکل آب شرب روستای برفتان در حال تبدیل به یک آسیب اجتماعی بود که حال با کمک بسیج سازندگی و مردم حل می شود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه علی آباد کتول با اشاره به بهره مندی 2000 هزار نفر از این پروژه، خاطر نشان کرد: این پروژه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری ادارات علی آباد کتول به ویژه آب فاضلاب روستایی شهرستان و استان در حال اجرا است و در صورت شرایط مساعد جوی،10 روزه به بهره برداری می رسد.

abbareftan1

abbareftan1

abbareftan1

abbareftan1

abbareftan1

abbareftan1

abbareftan1

abbareftan1

 

لینک های مرتبط:

از آب دزدک تا چاهی که برای آبدهی به انتظار نشسته است+ تصاویر

کم آبی شدید امان مردم "برفتان" را بریده است+ تصاویر

حل مشکل آب شاید وقتی دیگر!

علی آباد کتول اولین قربانی انتقال آب به سمنان+تصاویر

عطش کم آبی برفتان و ... در زمستان همچنان باقیست!+عکس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه