دانش آموزان علی آبادی «یارمهربان» را روانه محلات می کنند

مدیر اداره آموزش و پرورش علی آباد کتول با اشاره به اجرای طرح گلریزان کتاب دانش آموزان در محلات، گفت: دانش آموزان علی آباد کتول کتاب های خوانده شده خود را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان با شهروندان به اشتراک می گذارند.

محمدرضا صالح آلوستانی در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: بیش از 180 مدرسه در شهرستان داریم که همه ی آن ها دارای کتابخانه هستند، اما نمی توان گفت همه ی این کتابخانه ها وضعیت عالی و خوب دارند.

وی اظهار کرد: حدود 50 تا 60 مدرسه ی شهرستان، کتابخانه های خوبی دارند که بیش از 2 تا 3 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است.

صالح آلوستانی تصریح کرد: اما تعداد زیادی از کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس شهرستان قدیمی شده اند و نیازمند به روز رسانی هستند که در این زمینه نیازمند همکاری اداره امور کتابخانه های عمومی و دیگر نهادها برای تجهیز هستیم.

وی در ادامه از اجرای طرح گلریزان کتاب دانش آموزان در محلات خبر داد و گفت: همه ی ما در منازل خود کتاب های خوانده شده ای داریم که شاید مدت هاست بدون استفاده در گنجه ها مانده است.

صالح آلوستانی با اشاره به رایزنی ها و صحبت های اولیه در شورای آموزش و پرورش شهرستان برای اجرای این طرح، افزود: در قالب طرحی مشترک با شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار است در محلات شهرستان، فضایی را فراهم کنیم تا دانش آموزان و معلمان کتاب های خوانده شده خود را با شهروندان به اشتراک بگذارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول گفت: متاسفانه به دلایل گوناگون همچون افزایش قیمت کتاب در سال های اخیر قدرت خرید کتاب برای مردم کم شده و سرانه مطالعه نیز پایین آمده است که اجرای این طرح می تواند اقدامی مثبت در راستای افزایش سرانه مطالعه در شهرستان باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه