نرخ بیکاری 18.5 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در گلستان/ ارائه تسهیلات کم بهره به تحصیل کردگان کارآفرین

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از نرخ بیکاری 18.5 درصدی در بین فارغ تحصیلان در گلستان خبر داد و گفت: در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دارای ایده ها و نوآوری های کارآفرینانه، می توانند جهت اجرای طرح های خود تسهیلاتی با بهره پایین دریافت کنند.

سعید مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در گلستان، بیان کرد: دفتر اشتغال و کارآفرینی یکی از زمینه سازها و پیشران های اشتغال در بخش دانشگاهی و ارتباط با بخش های صنعت و اشتغال است که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول راه اندازی شده است.

وی با اشاره ایجاد ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بخش های مختلف اقتصادی، اظهار کرد: یکی از رسالت های دفتر کارآفرینی و اشتغال شناسایی طرح ها، نوآوری ها و افرادی که دارای تفکرات خلاقانه و کارآفرینانه است.

مازندرانی افزود: با مشاوره های اساتید و خبرگان فعال در این دفتر به این افراد دارای طرح های کارآفرینانه، آن ها وارد بازار کار می شوند و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در زمینه ارایه تسهیلات، کمک های قانونی، آموزشی و دیگر مسایل نیازمند حمایت، از این کارآفرینان جوان، فارغ التحصیلان و دانشحویان حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 200 دانشجوی دکتری در حوزه کسب و کار و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، گفت: با این پتانسیل می توانیم بخش های مختلف اقتصادی استان را متحول کرده و اشتغال ایجاد خوبی کنیم.

مازندرانی با بیان اینکه دولت برای استان گلستان 20 هزار شغل در نظر گرفته است، تاکید کرد: با حمایت های مختلفی که وجود دارد، می توانیم بخش مهمی از این سهم اشتغال را در بحث دانشگاه و دانشجویان شکل دهیم.

مدیر کل اداره، تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تسهیلات خوبی با نرخ بسیار پایین برای این استان در نظر گرفته شده که ما حاضر هستیم بخشی از این تسهیلات را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان دارای ایده ها و نوآوری های کارآفرینانه قرار دهیم تا بتوانیم در زمینه کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی قدم های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه