اولین همایش تخصصی سرطان پستان در علی آباد کتول+ تصاویر

اولین همایش تخصصی سرطان پستان و راه های مبارزه با آن در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ اولین همایش تخصصی سرطان پستان و راه های مبارزه با آن با همکاری شورای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش و دبیرستان فرهنگ علی آباد کتول و جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان گلستان در این شهرستان برگزار شد.

آگاهی لازمه پیشگیری از گسترش سرطان در بدن

دکتر زهرا ذبیحی متخصص زنان و زایمان در این همایش گفت: اگر از میان هر 100 نفر در برنامه های غربالگری بتوانیم حتی یک بیمار مبتلا به سرطان پستان را در مراحل اولیه شناسایی کنیم برایمان با ارزش است، چرا که می توانیم حداقل زندگی یک نفر را با این تشخیص به موقع حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه سرطان سینه یکی از کشنده ترین انواع سرطان است، گفت: معاینه توسط خود فرد از سن 20 سالگی، معاینه سالانه توسط پزشک و آغاز ماموگرافی از سن 35-40 سالگی، از مهم ترین فاکتورهای تشخیص به موقع و پیشگیری از پیشروی سرطان در بدن است.

یکی از بانوان در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: بیماری سرطان میان بانوان شیوع زیادی دارد که یکی از دلایل آن نا آکاهی است.

وی با اشاره به لزوم آگاهی اطلاعات اولیه راه های پیشگیری از این بیماری گفت: در آشنایانم افرادی بودند که با آگاهی از نحوه معاینه پستان، در همان مراحل اولیه متوجه شدند و توانستند بیماری خود را درمان کنند.

این بانوی علی آبادی برگزاری چنین همایش هایی را در زمینه آگاه سازی مردم به ویژه روستاییان مفید توصیف کرد و افزود: اگر چه سرطان نام بدی دارد و هول برانگیز است، اما اگر کسی به آن مبتلا شد باید روحیه خود را حفظ کند تا بتواند سالم از میدان نبرد با این بیماری پیروز خارج شود.

حفظ روحیه و مقاومت چاره درمان با سرطان 

بانوی دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ۹ سال پیش به سرطان پستان پیشرفته مبتلا شدم. اولین بار که دکتر اطلاع دادند، نترسیدم و سعی کردم مقاومت کنم . 
وی با تاکید بر لزوم حفظ روحیه و مثبت نگری اذعان کرد: خداوند در این مواقع به انسان روحیه ای برای تحمل بیماری می دهد. سخت است اما با توکل به خداوند، راحت درمان می شود.

این بانو خاطر نشان کرد: حفظ سلامت بانوان جامعه بسیارمهم است، چون اگر ان ها بیمار شوند، کل نظام خانواده تحت شعاع قرار می گیرد و باید برنامه های مدون برای آگاه سازی آن ها در جامعه پیاده شود.

hamayesh1

hamayesh1

hamayesh1

hamayesh1

hamayesh1

hamayesh1

hamayesh1

hamayesh1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه