جانباز گلستانی که با گل و گیاه بیماری خود را درمان کرد! + تصاویر

عبدالعزیز عظیمی جانبار اعصاب و روان دوران دفاع مقدس به پیشنهاد دکتر معالش به کاشت گل و گیاه پناه برد و حالا علاوه بر غلبه بر بیماری به غیر از خودش برای چند نفر دیگر هم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از ساحل گمیشان، یک کلبه کاهگلی زیبا در فضایی سرسبز و پر از گل در ورودی سیمین شهر چشم همه رهگزران را خیره میکند چیزی که در اولین نگاه به ذهنمان رسید این بود که حتما نوروزگاهی است که شهرداری به مناسبت ایام نوروز برپا کرده است ولی وقتی متوجه شدیم این فضای زیبا نوروزگاه نیست و فقط بخشی از حاصل دسترنج جانباز خوش ذوق سیمین شهری است به دنبال کشف ماجرا رفتیم ...

ما مهمان منزل این جانباز عزیز شدیم و در همان بدو ورود از این همه زیبایی و سرسبزی متحیر شدیم ، تمام حیاط خانه پر بود از گل و گیاه و سازه های چوبی و طرح چوب که روحه ر بینده ای را نوازش می کرد.

عبدالعزیز به ما گفت: حدود 12 سال پیش دکتر معالش به او گفته برای انکه روحیه اش شاداب بماند و بیماریش را درمان کند باید با کاری که دوست دارد خود را سرگرم کند و از بیکاری دوری کند او هم شروع به تحقیق در مورد کاشت انواع نهالها و گل و گیاه میکند و علاوه بر مطالعه و تحقیق از کلاسهای آموزشی استفاده کرده و کم کم به کار مسلط می شود...

عظیمی می گوید تا حد زیادی توانسته بر بیماریش مسلط شده و خود را درمان کند و علاوه برآن آنقدر اطرافیان و مردم به کار او علاقه مند شدند و مدام درخواست داده اند که کارش را توسعه داده و علاوه بر درآمد زایی برای خودش دو سه نفر دیگر را هم استخدام کرده و نهال ها و بوته های زیبای گل به فروش می رساند.

جانباز خوش ذوق سیمین شهری میگوید علاوه بر کاشت گل و گیاه تزئینی یه کاشت گیاهان دارویی هم روی آورده و در حال تحقیق در مورد گیاهان دارویی است که در خاک شهرش عمل می آید.

او که در دوران دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار سلامتیش را صرف دفاع از وطن کرد حالا هم با برگزاری کلاسهای رایگان آموزشی سعی می کند دانشش را به جوانان شهر انتقال دهد و میگوید بارها با جهاد کشاورزی همکاری داشته و کلاس برگزار کرده و همه جور حاضر است تا برای بهبود وضعیت شهرستان با مسئولین همکاری کند.

x1

x6

x5

x4

x3

x2

x1

x7

x8

x9

x10

x11

x13

x14

x15

x16

x17

 

انتهای پيام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه