نفوذی ها رییس جمهورمان را شهید کردند/  مشکل امروز ما تدبیر عاقلانه و منطقی در مسائل کشور است

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر به سبب نفوذ منافقین در بدنه دولت به شهادت رسیدند، گفت: مشکل امروز ما نیز تدبیر عاقلانه و منطقی و مراقبت از وجود نفوذبی ها در مسائل کشور است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول با اشاره به شهیدان رجایی و باهنر که مظلومانه به دست سازمان منافقین به شهادت رسیدند، بیان کرد: این بزرگواران به دست دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت که عاملی نفوذی بود، به شهادت رسیدند. وقتی می گوییم مراقب نفوذ و نفوذی ها باشید، برخی می گویند این ها توهم است و نباید این همه انسان دید منفی داشته باشد. اما مسائل مهم مملکتی و امنیتی از موضوعات نیست که انسان با تسامع و تساحل از کنارش عبور کنیم.

وی اظهار کرد: کشمیری به عنوان عالی ترین مقام های امنیتی، در مهم ترین جلسات هیئت دولت و حتی دیدار با امام (ره) شرکت می کرد. آن ها چنین مهره ای را سوزاندند در حالی که می توانست از سری ترین جلسات کشور برایشان خبر ببرد.

شاهچراغی افزود: از این کار منافقین چنین تعبیر می شود که آن ها مهره ای مهم تر از او که بتواند لحظه به لحظه گزارشات دولت را بدهد، داشتند. نفوذ تنها این نیست که نفوذی خبر بفرستد، بلکه نفوذ گاهی در این سطح است که نفوذی در تصمیم گیری تصمیم سازان نظام، مشاوره های غلط بدهد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به الگوی تعامل مقام معظم رهبری با دولت ها اشاره کرد و گفت: ایشان حمایت و پشتیبانی از دولت ها به عنوان منتخبین مردم تاکید دارند. همچنین نوع تعامل مقام معظم رهبری بر دولت، رصد هوشمندانه است و نوع نقدشان، نقد منصفانه است.

امام جمعه علی آباد کتول تصریح کرد: ایشان هم از دولت ها پشتیبانی و هم در صورت وجود مشکل و اختلال در مسائل کشور همچون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، نقد منصفانه، خردمندانه و هوشمندانه همراه با ارائه راهکار ارائه می کنند.

شاهچراغی با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد در کشور، گفت: دولت محترم باید نقدینگی را به سمت تولید، صنعت و اشتغال مولد هدایت کند.

وی با بیان اینکه در سال 92 که دولت روحانی بر سر کار آمد، نقدینگی کشور 500 هزار میلیارد تومان بود و امروز این میزان به 1600 هزار میلیارد تومان رسیده که این یکی از مشکلات اساسی ما در بخش اقتصاد است، افزود: دولت می خواست نقدینگی را جمع کند، اعلام کرد سکه می فروشیم که یک نفر 37 هزار سکه خرید و در یک معامله 50 میلیارد تومان سود کرد بدون آنکه یک ریال مالیات دهد. حال رفتند سراغ آن هایی که چرا خریدند، مقام معظم رهبری فرمودند بروید سراغ آن هایی که چرا فروختند.

شاهچراغی با بیان اینکه نباید تنها سراغ خریدار رفت، خاطر نشان کرد: باید دید چه کسی این سیاست را ابلاغ کرد؟ چه کسی گفت باید دلار به 8 هزار تومان برسد؟ چه کسی 60 تن طلایی که ذخیره استراتژیک این مملکت بود را به صورت سکه در میان مردم فروختند.

امام جمعه علی آباد کتول اذعان کرد: مشکل امروز ما مشکل تدبیر عاقلانه و منطقی است. باید مدیران، دلسوزانه این مسائل و مشکلات را بررسی و حل کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند از نیروهای مخلص، کارآزموده، جوان، متدین و معتقد استفاده کنیم و مساله نفوذ را جدی بگیریم، گفت: کسی را می گذاریم رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که خانه و زندگی و همسر و فرزندانش استرالیا هستند، چگونه می خواهد برای این کشور دل بسوزاند.

شاهچراغی با بیان اینکه باید نفوذ را جدی بگیریم، تاکید کرد: گاهی ترور، ترور شخصیت حقیقی است و گاهی ترور، ترور ارکان نظام همچون اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی است که این نیز کمتر از دست دادن رییس جمهوری مثل شهید رجایی نیست. گاهی یک تصمیم غلط می تواند مملکت را زیر و رو می کند. باید عاقلانه تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه